وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین باید «اصلاح، پویا و احیا» شود تا به سمت یکپارچگی کرانه باختری و نوار غزه و حکمرانی آنها حرکت کند.

واشنگتن: تشکیلات خودگردان فلسطین در موقعیتی نیست که غزه را اداره کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا هنوز امکان احیای تشکیلات خودگردان فلسطین وجود دارد که بتواند دولت یکپارچه فلسطین را اداره کند، گفت:« بله ما اینطور معتقدیم.»

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود، تشکیلات خودگردان فلسطین «در موقعیتی نیست که بتواند غزه را اداره و امنیت را برای این منطقه فراهم کند.»

وی همچنین تصریح کرد: اما ما معتقدیم که تشکیلات خودگردان فلسطین نماینده مردم فلسطین است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، تشکیلات خودگردان فلسطین باید اصلاح و احیا شود تا به سمت یکپارچگی کرانه باختری و نوار غزه و حکومت بر آنها قدم بردارد.

پیشتر خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که ایالات متحده درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، وتو کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشته بود این برای سومین بار از زمان آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه است که آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری برای پایان‌دادن به آن را وتو می‌کند. ۱۳ عضو شورای امنیت به پیش‌نویس این قطعنامه که به ابتکار امارات ارائه شد، رأی مثبت دادند اما بریتانیا به آن رأی ممتنع داد و آمریکا هم آن را رد کرد.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌ است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته ‌است. منابع پزشکی در غزه اعلام کردند که از هفتم اکتبر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۸۶۰۸ تن به شهادت رسیده و ۵۰۵۹۴ تن زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.