فرماندار مشهد گفت: تا پایان سال آینده، جریان فاضلاب ورودی به کشف رود به طور کامل خشک می‌شود.

معضل کشف رود تا پایان ۱۴۰۳ حل می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری شامگاه پنجشنبه در نشست اعضای مرکزی خانه احزاب استان و کمیته سیاسی انتخابات با تأکید بر اینکه باید خدمت به مردم در کلام و عمل همه معلوم باشد، اظهار کرد: حقیقت این است که در این شهر، مسئله زیاد است اما آن‌چه اهمیت دارد، آن است که ما روحیه حل مسئله داشته باشیم. هدف همه‌چیز هم این است که گره از کار مردم باز شود و خدمت به مردم نمود داشته باشد. ملاک همه‌چیز هم مُرّ قانون است و به همه خواسته‌های شما عمل خواهد شد در صورتی که در چهارچوب قانون باشد.

فرماندار مشهد افزود: با توجه به اینکه نظر شما عزیزان این بود که نیمی از هیئت‌های اجرایی از میان اعضای خانه احزاب انتخاب شوند، ما در مقام رسیدگی به قانون مراجعه کردیم. نص صریح قانون این است که حداکثر ۴۸ ساعت پس از صدور دستور تشکیل هیئت‌های اجرایی، مجموعاً ۳۰ نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی که صلاحیت‌های مندرج در این قانون را دارند، پس از تأیید صلاحیت به هیئت‌های اجرایی معرفی شوند. شرایط نیز مشتمل بر اعتقاد به اسلام، التزام به احکام اسلامی و قانون اساسی، عدم وابستگی به گروه‌های غیرقانونی و سابقه محکومیت کیفری مؤثر از جمله جرایم انتخاباتی است.

وی خاطرنشان کرد: با این ویژگی‌ها مجموعاً ۲۵۰ نفر شناسایی و سی نفر انتخاب و به تأیید هیأت نظارت رسیدند که این افراد کاملاً شرایط قانونی را داشتند.

داوری ادامه داد: شما نخبگان سیاسی این شهر و استان هستید. این را به‌صراحت می‌گویم که هر چه در توان فرمانداری مشهد باشد، در خدمت احزاب و جریان‌های سیاسی قرار خواهد گرفت تا دوشادوش هم با مسائل و چالش‌های مختلف روبه‌رو شویم و مشکلات مردم را با سرعت بیشتری حل‌وفصل کنیم.

فرماندار مشهد با اشاره به سرفصل اقدامات انجام‌شده پیرامون دغدغه جریان‌های سیاسی مختلف گفت: یکی از جلساتی که به صورت ثابت و مستمر برگزار می‌شود و ماهیت عملیاتی دارد، جلسه کارشناسی با محوریت کشف رود است. سیاست‌گذاری کرده‌ایم که فاضلاب پیش از ورود به رودخانه تصفیه شود و با پیگیری‌های مستمر، تصفیه‎خانه چرمشهر را که عملیات عمرانی آن از سال‌ها قبل آغاز شده بود به مرحله‌ای رسانده‌ایم که از دی‎ماه امسال فعالیت خود را آغاز کند. به موازات این، تصفیه خانه طبرسی هم در دستورکار است تا بر اساس برنامه ریزی تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: راهبرد ما این است که تا پایان سال آینده، جریان فاضلاب ورودی به کشف رود به طور کامل خشک شود. علاوه بر این، با تلمبه‌های غیرقانونی هم به صورت جدی و سختگیرانه برخورد می‌شود.

«سه شنبه‌های مهر»، راهکار حل معضل کمبود سرانه آموزشی

فرماندار مشهد با بیان اینکه هم اکنون مشهد در ۲۲ شاخص از متوسط استانی پایین‌تر است، اظهار کرد: از نظر بسیاری از مردم کشور و استان، مشهد به عنوان یک کلانشهر برخوردار شناخته می‌شود در حالی که این شهر در ۲۲ شاخص رفاهی، عمرانی و زیرساختی از متوسط استان پایین‌تر است و در ۴ شاخص مشتمل بر سرانه آموزشی، بهداشتی، ورزشی و آب با بحران مواجه هستیم. به طور مثال، سرانه فضای آموزشی که استاندارد جهانی آن ۸ متر مربع است، در کشور ۵.۵ مترمربع، در استان ۴.۵ مترمربع و در حاشیه شهر مشهد ۱.۲ مترمربع است. کمبود دو هزار کلاس درس شوخی نیست. اینها چالش‌های حقیقی امروز ماست و بر همین اساس، هر سه شنبه یک مدرسه افتتاح می‌شود.

وی از خانه احزاب خواست تا در جلسات شورای اداری شهرستان، یک نماینده ثابت برای حضور معرفی کنند تا در رسیدگی به چالش‌های موجود با مدیران استان هم فکری کنند.

داوری ادامه داد: تعداد قابل توجهی کارگاه و کارخانه در شهرستان تعطیل بوده که اکنون فعال شده‌اند. برنامه ثابت هفتگی ما این است که یک روز در هفته سراغ واحدهای مختلف تولیدی می‌رویم و با حضور مسؤولان، در محل به مشکلاتشان رسیدگی می‌کنیم.

فرماندار مشهد تأکید کرد: برادران و عزیزان، کلی گویی خیلی ساده است. جلسات هم فکری و هم اندیشی زیادی برگزار کرده‌ایم اما ماحصل همه آنها این است که آب در مشهد کم است، مرغ گران است و کشف رود گرفتار آسیب‌های زیست محیطی است. بله من هم می‌دانم این مشکلات وجود دارد. در این شرایط، باید به جای کلی‌گویی و تأکید بر ضرورت‌ها، پای‌کار بیایید و راهکار ارائه دهید. اینجاست که می‌گویم همه ظرفیت‌های فرمانداری را پای کار خواهم آورد تا کار انجام شود، مسئله حل شود و گره از کار مردم باز کنیم.

وی بیان کرد: فرمانداری آمادگی دارد با هماهنگی خانه احزاب، ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را برای رفع مسائل و مباحثی که احزاب مطرح می‌کنند پای کار بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.