۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 946156

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایشی دما همراه با کاهش ابرناکی از فردا، شنبه در مناطق مختلف این استان آغاز می‌شود.

خراسان‌رضوی گرم می‌شود

به گزارش قدس خراسان، زهرا عنایتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگارافزود: روند افزایشی نسبی دمای روزانه در خراسان رضوی تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد، اما شب‌ها همچنان سرد باقی می ماند.

وی بیان کرد: بیشنیه دمای امروز مشهد ۱۰ درجه سلسیوس پیش بینی شده است و برای امشب به یک درجه می رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای در ادامه فعالیت سامانه بارشی شاهد وزش بادهای شدید موقتی در برخی نقاط و بارندگی در استان هستیم.

وی گفت: طی شبانه روز گذشته بارشهای باران در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین بارش مربوط به تایباد با حدود هفت میلیمتر گزارش شده است.

عنایتی با بیان اینکه وزش باد در استان تا عصر امروز ادامه دارد، بیان کرد: بارش‌ها در نقاط سردسیر و کوهستانی همراه با مه گرفتگی و کاهش دید بویژه در نواحی شمالی و شرقی استان با احتمال آبگرفتگی تا فردا صبح وجود دارد.

وی با اشاره به روند افزایش دما در استان گفت: به دلیل پایداری هوا شاهد روند افزایشی آلاینده‌ها در مشهد هستیم.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته درگز با کمینه دمای سه درجه زیر صفر و مه ولات با بیشنیه دمای ۱۸ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی گزارش شده اند.

وی اظهار کرد: بیشترین وزش باد طی این مدت در شهر مشهد با سرعت ۴۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.