رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای اصلاح ساختار صدور مجوزهای جدید آیین نامه های جدید در حوزه مقررات زدایی سازمان بنادر تدوین شده است.

مقررات زدایی در آیین نامه های جدید سازمان بنادر

حسین مهرابی رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای ماموریت  دریایی و بندری فعالیت دارد و در همین راستا برای بازنگری فرآیندهای که منجر به صدور مجوزهای دریایی می‌شود اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 وی گفت: تغییر اصلاح الگوی مجوزهای سازمان بنادر را در دستور کار خود قرار داده ایم به طوری که در گذشته بنادر تنها نقش تخلیه و بارگیری داشت  به طوری که کشتی تنها نقش تخلیه بارها  را داشتند، اما در حال حاضر به سمت بنادر جدید حرکت کرده ایم و با توجه با آن که در اطراف بنادر جنوب کشورهای زیادی قرار دارند که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید کشتی‌های بزرگ پهلوگیری می‌کنند.

مهرابی بیان کرد: سازمان بنادر این نیاز را دید که در پسکرانه اقدام به فعالیت‌های تبدیلی، ترکیبی و حمل ونقل چند وجهی و ایجاد صنایع مادر اقدام کند.

 رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی  بیان کرد: در همین زمینه  نیاز به زیر ساخت قوانین و مقررات داشته ایم  برنامه‌ای که با قوانین منطقه‌ای رقابت کند.

مهرابی افزود: در همین راستا اقدام به کوتاه کردن روش و مقررات با توجه به الگوی اقتصاد دریا محور در برنامه هفتم کرده ایم و سعی  شده اهداف و آیین نامه هایی تدوین کنیم که در مرحله اول اقدام به مقررات زدایی با اصلاح ساختار کند.

او گفت: تسهیل و جلوگیری از انحصار از جمله برنامه‌های است  که سازمان بنادر در اولویت اول خود قرار داد .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.