سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت پاداش ۵۵۲ میلیون تومانی به گزارشگر مردمی برای فرار مالیاتی خبرداد.

پرداخت پاداش ۵۵۲ میلیون تومانی به گزارشگر فرار مالیاتی

به گزارش قدس آنلاین،‌ یکی از سیاستهای دولت افزایش درآمد مالیاتی از محل شناسایی فراریان مالیاتی و دریافت مالیات واقعی از آنان و پرهیز از فشار به پایه‌های موجود مالیاتی است.

در این زمینه سازمان امور مالیاتی با راه‌اندازی سامانه سوت زنی از مردم برای شناسایی موارد مشکوک به فرار مالیاتی کمک گرفته است. در این سامانه امکان گزارش دهی مردم از افراد حقیقی و حقوقی با درآمد بالا و فرار مالیاتی در راستای تحقق عدالت مالیاتی فراهم شده است.

سازمان امور مالیاتی امروز اعلام کرد، با توجه به گزارش مردمی واصله در سامانه سوت زنی سازمان امور مالیاتی در اوایل سال گذشته، دو شرکت بزرگ در استان البرز مورد بازرسی ویژه مالیاتی قرار گرفتند و با بررسی اسناد فیزیکی و نرم افزاری پنهان شده مربوط به درآمد واقعی شرکت‌ها، فرار مالیاتی بزرگی شناسایی شد.

بررسی این گزارش مردمی در مجموع منجر به صدور برگ تشخیص و مطالبه مالیات عملکرد و ارزش افزوده و جرایم متعلقه با مبلغی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان شد که بخشی از آن پس از طی فرآیند دادرسی قطعی و وصول شده و مابقی در فرآیند قطعیت است.

با توجه به امکان تشویق گزارشگران گزارش‌های موثق فرار از محل وصولی مالیات، با دستور سید محمد هادی سبحانیان، رییس کل سازمان از گزارشگر تقدیر و با پرداخت مبلغ ۵۵۲ میلیون تومان قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.