صد و دومین تقابل استقلال و پرسپولیس در قالب شهرآورد پایتخت مثل همه تقابل ها و شهرآوردهای قبلی تمام شد. بازی ای که حاشیه اش بسیار بیشتر و قابل توجه تر از متنش بود و حتی سبب شد صحنه ها، درگیری ها و البته مصاحبه های نه چندان مناسبی را شاهد باشیم.

سروش بعد از دربی به درستی یادآوری کرد؛ «کاش به نیکی همدیگر را شرمنده کنیم»

متین نجفی : گذشته از همه این ها اما بدون شک دیدن اتفاقات مثبت و رخداد های زیبا در همه جا، از جمله یک دربی فوتبالی، می‌تواند انسان را خرسند و حالش را خوب کند. یکی از این اتفاقات دلگرم کننده، انتشار تصویری از دو بانوی موسفید کرده هوادار استقلال و پرسپولیس و حاضر در ورزشگاه آزادی توسط بازیکن قرمزهای پایتخت، یعنی سروش رفیعی در فضای مجازی بود. او در بخشی از شرح خود برای آن قاب زیبا هم نوشت : «کاش به نیکی همدیگر را شرمنده کنیم».

قطعا شمار زیادی از ما آدم ها بر راه های آزار و اذیت و ناراحت کردن دیگران مسلط هستیم و به راحتی تنها با صحبتی کوتاه یا حرکتی خاص می‌توانیم به هرکسی که دوست داریم توهین کنیم، اما چه بسیار افرادی هستند که آرامش و همزیستی مسالمت آمیز را به جنجال آفرینی های بی فایده و حاشیه سازی های نامحدود ترجیح می‌دهند. سروش رفیعی از آن دست بازیکنانی است که معمولا در تلاش برای ایجاد صلح میان افراد مختلف دیده می‌شود و همواره اخلاق او در چارچوب مستطیل سبز فوتبال مورد توجه قرار می‌گیرد. حالا او با نشر چنین مطلبی از جلوه زیبایی ها گفت و نشان داد که می‌شود از تنش ها و ناملایمات فاصله گرفت و به خوبی ها پناه آورد. در واقع همیشه خود بازیکن ها که الگویی برای نوجوان ها و نسل آینده هستند، می‌توانند رواج دهنده فرهنگ درست با واکنش ها و رفتارهای مناسب باشند.

البته بعد از مدتی با انتشار تصویری مشخص شد که با دعوت باشگاه استقلال، بانوی هوادار این تیم میهمان ویژه تمرین آبی ها شده و قطعا این کار نیز قابل تحسین است، اما خیلی بهتر آن است که در زمان انجام بازی و رودررویی ها احترام و حفظ شان انسان ها، سرلوحه کار همگان قرار گیرد؛ چرا که به قول سروش رفیعی : «فوتبال می‌تواند حالمان را بهتر کند».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.