همزمان با فرارسیدن شب‌یلدا، شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان رسانه ملی تدارک دیده‌اند.

ویژه برنامه‌های رسانه ملی برای شب یلدا؛ از «نسیمی شو» تا «ترنج و انار»

شب یلدا که از دیرباز در میان فرهنگ و رسوم ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته و به عنوان بلندترین شب سال شناخته می‌شود، بهانه‌ای برای دید و بازدید اقوام مختلف ایرانی و همچنین تکریم جایگاه بزرگان خانواده‌ نیز به شمار می‌رود. همزمان با فرارسیدن شب‌یلدا، ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی متنوعی از قاب شبکه‌های مختلف سیما مهمان خانه‌های مخاطبان رسانه ملی می‌شود. 

رسانه ملی در شب یلدا با پخش برنامه‌های متنوعی به استقبال آیین و رسوم یلدا در ایران رفته است. در ادامه با مرور ویژه برنامه‌های شب یلدای رسانه ملی همراه باشید.

شبکه نسیم

«نسیمی‌شو» به تهیه کنندگی و کارگردانی پرهام عمرانی اولین برنامه زنده شبکه نسیم از آغاز به کار این شبکه محسوب می‌شود و برنامه جدیدی است که از شب یلدا خودش را به آنتن شبکه نسیم می‌رساند. 

«نسیمی‌شو» با مأموریت معرفی برنامه‌های شبکه نسیم و همچنین تصاویر دیده نشده از این برنامه‌ها به آنتن  می آید و با دعوت از عوامل برنامه ها به آنها بپردازد.

به فراخور عوامل دعوت شده بخش های برنامه هم به همین صورت برای مخاطبان آماده می شود، در بخش «پشت صحنه» اتفاقات پشت صحنه برنامه‌ها می‌پردازد، همچنین دربخش «آدم‌های اون ور آب» با اجرای پدرام ابدان با سلبریتی‌های خارجی به روش هوش مصنوعی گفتگو می‌کنند. در بخش «پادرمیونی» عوامل برنامه به همراه هنرمندان سراغ افرادی می‌روند که با هم کدورت دارند و آشتی آنها صورت بگیرد.

در بخش «استند آپ کمدی»، « هانا ستوهی» و «محمد حسین توسلی» افراد برگزیده خنداننده شو حضور دارند. «نسیمی‌شو» قرار است پنجشنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته  با شعار «حتی به یه لبخند» در 50 دقیقه ساعت 19:30 روی آنتن شبکه نسیم باشد.

ویژه برنامه‌های رسانه ملی برای شب یلدا؛ از «نسیمی شو» تا «ترنج و انار»

همچنین ویژه برنامه «بگو بخند» که با تغییراتی افتتاحیه خودش را در شب یلدا خواهد داشت و همچنین «خوش نمک» با یک شکل جدیدی در طولانی‌ترین شب سال به آنتن خواهد رسید.

سید احسان حسینی، تهیه کننده این برنامه درباره فصل دوم بگو بخند و ویژه برنامه آن در شب یلدا گفت: طراحی فصل دوم بگو بخند برای استفاده از ظرفیت مهمانان به عنوان بازیگران این برنامه است. یک بخش گفتگو هم به برنامه اضافه شده و ایده اصلی برنامه این است که مسابقه بین آدم‌های بامزه است. کسی که وارد این برنامه می‌شود از استعداد او در حوزه‌های مختلف استفاده خواهد شد. فرم اصلی برنامه بر اساس خنده و سرگرمی است و تلاشمان این بوده که برای مخاطب یک برنامه سرگرم کننده بسازیم. کسی مهمان بگو بخند می‌شود که ما حس خوب از او دریافت کرده باشیم. در شب یلدا یک رونمایی از بازیگران حوزه طنز داریم ولی صرفا محدود به بازیگران نیستیم و یک گفتگوی صمیمی حتی با ورزشکاران نیز صورت خواهد گرفت. 

شبکه آی فیلم

«ترنج و انار»، ویژه برنامه شب یلدا شبکه آی فیلم که با محوریت زبان و ادب فارسی و آداب و رسوم کهن ایران تولید می‌شود، با اجرای مجریان ایرانی، افغانستانی و تاجیکستانی (امیر الهامی مجری ایرانی، نادیا پروانی مجری افغانستانی و قندیل حکیم مجری تاجیکستانی) همراه است.

در این برنامه خوانندگانی از ایران، تاجیکستان و افغانستان نیز حضور دارند و شاهنامه ‎خوانی، نمایش رو حوضی و سیاه بازی از جمله آیتم‌های آن است که برخی از آنها در تاجیکستان ضبط شده است.

ویژه برنامه‌های رسانه ملی برای شب یلدا؛ از «نسیمی شو» تا «ترنج و انار»

اجرای استندآپ کمدی توسط استعدادهایی که با «ترنج و انار» معرفی می‌شوند، از دیگر بخش‌های برنامه است.

ویژه برنامه شب یلدای «ترنج و انار» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر تاجیک 30 آذر ماه از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

شبکه نمایش سیما

شبکه نمایش با فیلم های سینمایی «بلندترین شب سال»، «تیم امنیت»، «جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندلوالد»، «مردان سیاه پوش بین المللی» و «تسخیرناپذیران» به استقبال طولانی‌ترین شب سال می‌رود.

در شب یلدا این شبکه فیلم‌های سینمایی را برای پخش در نظر گرفته است که به شرح زیر است:

فیلم «بلندترین شب سال» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی علی اکبر کریمی‌پنجشنبه 30 آذر ساعت 13 روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

حسین عابدینی، علی سلیمانی، ناصر گیتی جاه، عطیه معصومی، صدیقه کیانفر، علیرضا اسدی، محمدرضا داوود نژاد و یکتا ناصر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «تیم امنیت» محصول سال 2003 کشور آمریکا به کارگردانی دنیس دوگن پنجشنبه 30 آذر ساعت 19 پخش می‌شود.

 بازیگرانی چون مارتین لارنس، استیو زان، بیل دوک و برت کالن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل‌والد»، نام دومین سری فیلم از پنج‌گانه سینمایی و اقتباسی جانوران شگفت‌انگیز به کارگردانی دیوید ییتس پنجشنبه 30 آذر ساعت 21 روی آنتن می‌رود.

جانی دپ، ادی ردماین، جود لاو، کاترین واتر استون، زوئی کراویتز، ازرا میلر، کالوم ترنر، آلیسون سادل، دن فاگلر، کلودیا کیم، جسیکا ویلیامز و برونتیس جودوروسکی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

ویژه برنامه‌های رسانه ملی برای شب یلدا؛ از «نسیمی شو» تا «ترنج و انار»

فیلم سینمایی «مردان سیاه پوش: بین المللی» به کارگردانی اف گری گری محصول ۲۰۱۹ است که پنجشنبه 30 آذر ساعت۲۳ نمایش داده می‌شود. در این فیلم کریس همزورث، تس تامسون، کمیل نانجیانی، ربکا فرگوسن، اما تامپسون و لیام نیسون به هنرمندی پرداخته‌اند.

همچنین فیلم سینمایی «تسخیرناپذیران» به کارگردانی برایان دی‌پالما جمعه 1 دی ماه ساعت 1 بامداد روی آنتن می‌رود. بازیگرانی چون ترنس هیل، جرج مارتین و باد اسپنسر در این فیلم به هنرنمایی پرداخته‌اند.

شبکه جهانی جام جم

بلندترین شب سال در پایان فصل خزان، با پندهای ماندگار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها زیر کرسی‌های گرم و اشعار حافظ و تنقلات شیرین و آن لبخندهای پر از امید و زندگی، رنگ و بویی فراموش نشدنی و رویایی دارد.

به میمنت این همه تجربه گرانقیمت، شبکه جام جم از مخاطبین خود دعوت کرده ویدیوهایی کوتاه، از سخنان بزرگ ترها و یا گفتگوی کودکان و نوجوانان با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، برای پخش در ویژه برنامه یلدایی شبکه ارسال کنند.

شیرین ترین خاطره پدربزرگ، مادربزرگ از نوه؛ ماجرای آخرین باری که از ته دل خنده‌اید؛ خاطره بهترین سفری که به یکی از مناطق ایران رفته‌اید؛ بهترین هدیه‌ای که در زندگی از خدا گرفته‌اید؛ یک خاطره جالب و جذاب از معلم، پلیس یا پرستار و بهترین و جذاب ترین قصه‌ای که شنیده‌اید؛ از موضوعات مطرح شده در این پویش است.

علاقمندان می توانند آثار خود را تا 5 دی ماه برای شبکه جام جم به نشانی‌های شماره شبکه‌های اجتماعی 9108993934 98، ایمیل امور مخاطبان mokhatab@jjtvn.ir و instagram.com/jjtvnirib ارسال کنند.

رادیو نمایش

محسن سوهانی، مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش در خصوص برنامه‌های شب یلدای شبکه نسیم گفت: طاهر شو ویژه برنامه اصلی ما در شب یلدا خواهد بود که با اجرای هنرمند محبوب و طناز هنرهای نمایشی کشور، میرطاهر مظلومی در دورهمی شب چله با حضور جمعی از چهره‌های محبوب به روی آنتن خواهد رفت و لحظات جذاب و صمیمانه‌ای را در بلندترین شب سال برای مخاطبان رقم خواهد زد.

مدیر رادیو نمایش تأکید کرد: طاهرشو یک ویژه برنامه نوظهور با محوریت هنرمندی محبوب و طنزپرداز خواهد بود که قرار است در مناسبت‌های مختلف روی آنتن رادیو نمایش تداوم پیدا کند و حال خوب را به مردم هدیه کند. به نظرم این برنامه که در رادیو متولد شده، قابلیت هم افزایی با سیما را نیز دارد.

سوهانی ادامه داد: یکی از مهم ترین ارکان هویت محوری توجه به آیین‌ها و سنت‌های بومی است. اساس شب یلدا یا شب چله به عنوان جشنی کهن و سنتی دیرین و ارزشمند در فرهنگ ایرانی، دورهم بودن و دید و بازدید است که در فرهنگ اسلامی نیز تحت عنوان آموزه اخلاقی صله رحم توصیه شده است و به سهم خود در رادیو نمایش برای پاسداشت این عنصر هویتی و فرهنگی تلاش کردیم.

مدیر رادیو نمایش ادامه داد: آواز ارگ نیز برنامه دیگری است که برای نخستین بار در قالب اولین کنسرت - نمایش رادیویی با هنرنمایی قربان نجفی بازیگر و خواننده نام آشنای کشورمان  از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

وی تأکید کرد: طی سال‌های اخیر آثاری در قالب ترکیبی و میان رشته‌ای ضمن پیوند دو عنصر نمایش و موسیقی با عناوینی چون «کنسرت - نمایش»، «موسیقی - نمایش»، «تئاتر - موسیقی» و... به روی صحنه رفتند که با استقبال خوب هموطنانمان مواجه شدند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از این قالب نو و میان رشته‌ای در نمایش‌های رادیویی نیز بهره ببریم و آواز ارگ نخستین گام در این تجربه جدید است که شب یلدا تقدیم همراهان رادیو نمایش خواهد شد.

گفتنی است، کنسرت - نمایش آواز ارگ، سی ام آذرماه ساعت 21:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 11:00 اول دی ماه تکرار آن است،همچنین «طاهر شو» که ویژه برنامه اصلی شب یلدا است، سی ام آذرماه ساعت 22:30 از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش خواهد شد.

با وجود اینکه خبرهای ضد و نقیضی از مجریان و مهمانان شب یلدای شبکه‌های سیما به گوش می‌رسد، اما هنوز خبر قطعی برنامه‌های یلدایی شبکه‌های پرمخاطب سیما اعلام نشده است. شبکه‌های یک، دو، سه و پنج سیما در سال گذشته با ویژه برنامه‌هایی به استقبال این جشن باستانی رفته بودند و انتظار می‌رود 30 آذرماه امسال نیز همچون سال گذشته شاهد ویژه برنامه‌های یلدایی از قاب تلویزیون باشیم. 

سال گذشته شبکه یک سیما با «شب روشنی»، شبکه دو با «سندباد»، شبکه سه با «خودمونی»، شبکه پنج با «پنج ستاره» و شبکه نسیم با «خانه جلال» به استقبال یلدا رفته بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.