موضوع اهلیت خریداران سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مقطع کنونی بسیار پر اهمیت است چون این دو باشگاه پایگاه اجتماعی بسیار ارزشمندی در جامعه دارند که هرگونه ریسک و تصمیم احساسی می تواند باعث نارضایتی بخش کثیری از هواداران این دو باشگاه شود

واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس؛ بمب ساعتی فعال می‌شود؟!

به گزارش قدس آنلاین، روزی که وزیر اقتصاد در مصاحبه ای اعلام کرد مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همچنان با وزارت ورزش و جوانان است جنجال بزرگی در فوتبال ایران به راه افتاد تا حدی که برخی کارشناسان و صاحبنظران اعلام کردند این اتفاق می‌تواند چالشی جدید برای فوتبال ایران به وجود آورد چون پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا به طرف ایرانی هشدار داده بود که مساله مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید برطرف شود.

به همین دلیل در دوره مدیریت حمیدسجادی اعلام شده باشگاه پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش و باشگاه استقلال زیر نظر وزارت اقتصاد فعالیت خواهد کرد اما اظهارنظر وزیر اقتصاد نشان داد مساله واگذاری صرفا یک سندسازی صوری بوده است!

همزمان با رسانه ای شدن این ماجرا و بالا گرفتن اعتراض ها به این مساله، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در اظهارنظری اعلام کرد مقدمات واگذاری دو باشگاه در حال انجام است و تا پایان سال جاری این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. با وعده جدید وزیر ورزش و جوانان مبنی بر واگذاری قطعی دو باشگاه استقلال ابهاماتی در فضای رسانه‌ای مطرح شد که آیا این واگذاری واقعی خواهد بود یا اینکه بازهم یک واگذاری نمایشی دیگر در راه است!

در شرایطی که کارشناسان مشغول نقد و بررسی وضعیت واگذاری دو باشگاه بودند سازمان خصوصی سازی نحوه واگذاری را به صورت رسمی اعلام کرد تا متقاضیان برای خرید سهام عمده دو باشگاه وارد عمل شوند، در همین زمینه گمانه زنی های جدی صورت گرفت که مشتریان سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مالکان بنگاه های اقتصادی سرشناس هستند که شانس پیروزی آنها در فرایند فروش سهام دو باشگاه بسیار زیاد است.

اما همچنان یک ابهام جدی در فرایند فروش سهام دو باشگاه وجود دارد که خریداران احتمالی سهام چه ضمانتی برای موفقیت دو باشگاه ارائه خواهند داد و در ادامه مسیر از ادامه سرمایه گذاری منصرف نخواهند شد؟ با بررسی وضعیت موجود کاملا پیداست رغبتی ذاتی نزد خریداران سهام این دو باشگاه وجود ندارد بلکه آنها صرفا با دستور نهادهای بالادستی برای خرید سهام دو باشگاه اعلام آمادگی کردند، بر این اساس این نگرانی وجود دارد بنگاه های خصولتی و زیان ده که در حال حاضر با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند چگونه و بر اساس کدام منابع قصد دارند هزینه های سنگین تیمداری این دو باشگاه را تامین کنند؟

موضوع اهلیت خریداران سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مقطع کنونی بسیار پر اهمیت است چون این دو باشگاه پایگاه اجتماعی بسیار ارزشمندی در جامعه دارند که هرگونه ریسک و تصمیم احساسی می تواند باعث نارضایتی بخش کثیری از هواداران این دو باشگاه شود که مطمئنا تبعات آن کوچک نخواهد بود، از این رو بایستی با وسواس و دقت نظر زیادی در این فقره اقدام کرد تا مشکلی جدید به مشکلات بی پایان این دو باشگاه اضافه نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.