نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد حدود نیمی از مردم این کشور از سیاست حمایتی کاخ سفید در قبال رژیم اسرائیل ناراضی هستند.

نارضایتی آمریکایی‌ها از سیاست بایدن در غزه

به گزارش قدس آنلاین نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و کالج سینا (Siena College) نشان می‌دهد که رای دهندگان آمریکایی از نحوه مدیریت کاخ سفید و دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمرکا در جنگ غزه و حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی استقبال نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، در میان آمریکایی‌ها نزدیک به همان میزانی که خواستار ادامه عملیات نظامی رژیم اسرائیل هستند، به همان میزان نیز خواستار جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در نوار غزه هستند.

درحالیکه جنگ اسرائیل و حماس وارد سومین ماه خود می‌شود، نظرسنجی‌ها حاکی از این است که مردم آمریکا از سیاست دولت شان در حمایت از رژیم اسرائیل خیلی رضایت ندارند و از بایدن می‌خواهند که بر این رژیم برای توقف مخاصمه فشار وارد کند.

طی نظرسنجی مشترک شبکه سی‌بی‌اس نیوز و موسسه افکارسنجی یوگاو که یکشنبه منتشر شد، ۳۹ درصد از پرسش‌شوندگان گفتند که سیاست‌های بایدن در قبال این جنگ را تایید می‌کنند.

این نظرسنجی حاکی است که نارضایتی از عملکرد بایدن در برابر این جنگ افزایش یافته است. نظرسنجی دیگری که ماه اکتبر انجام شد، نشان داد که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها رویکرد بایدن را تایید نکردند اما ۴۴ گفتند که عملکرد وی در مورد جنگ غزه را تایید می‌کنند.

به نوشته هیل، نتایج نظرسنجی جدید در حالی منتشر می‌شود که بایدن و سایر سران کاخ سفید درخواست‌های بیشتری مطرح کرده‌اند تا رژیم اسرائیل کشتار غیرنظامیان در غزه را کاهش دهد. اما بایدن همواره از رژیم صهیونیستی دفاع کرده و مدعی است که این رژیم حق دارد از خود دفاع کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.