سومین کنگره بین‌المللی "امام رضا(ع) و علوم روز" با پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و سخنرانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در مشهد به پایان رسید.

کنگره بین‌المللی "امام رضا(ع) و علوم روز" در مشهد به کار خود پایان داد

به گزارش قدس خراسان، آیت الله حسین نوری همدانی چهارشنبه شب در پیام خود به این گنگره با بیان اینکه زندگانی و سیره اهل بیت (ع) برای همیشه می تواند نسخه شفابخش و درمان گر حیات انسان ها و جوامع باشد، افزود: اگر آموزه های اهل بیت (ع) به درستی تبیین و برابر نیازهای روز عرضه گردد، می تواند راهگشای مشکلات اساسی جامعه اسلامی ما در این عصر پر تلاطم شود.

وی ادامه داد: نگاهی به زندگانی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تابلویی است درخشان روبروی ما که برای همیشه می تواند نسخه شفابخش و درمان گر حیات انسان ها و جوامع باشد.

این مرجع تقلید گفت: آنچه بر رسالت های ما می افزاید این است که به اقدامات قبلی و فعلی اکتفا نکنیم بلکه در هر موقعیتی به راهبردهای گسترش و تثبیت این تعالیم در میان انسان ها به ویژه قلوب نسل های جدید بی‌اندیشیم.

وی اظهار کرد: ترویج علوم و معارف قرآن عظیم و اهل بیت (ع) نیازمند مجاهدت‌ها و برنامه ریزی های عالمانه و مستمر و بلندمدت است. آنچه باید مورد توجه همه فرهیختگان قرار گیرد این است که نباید علوم بشری را بر معارف اهل بیت تحمیل نماییم بلکه باید معارف الهی را چتر و سایه بان و مبنای اصلی علوم و ابعاد آن قرار دهیم و در پرتو نور اعظم الهی بنای تحول انسان و جامعه را پایه گذاری کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور نیز گفت: اهمیت الهام و اشراق به عنوان راه میانبر در دسترسی به قله های علم از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و نباید نقش الهام و اشراق را در این عرصه دست کم بگیریم.

روح الله دهقانی فیروزآبادی افزود: انتظار داریم اگر میخواهیم به مرجعیت علمی دست یابیم دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) آمیخته با معنویت کامل باشد و همان فضای معنوی حوزه هم در دانشگاه باشد و بتواند شخصیت علمی امام هشتم(ع) را نشان داده و جریان سازی کند.

کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز به دنبال گفتمان سازی، جریان سازی و تبیین تعالیم، سیره و سنت ثامن الحجج(ع) در پیوند با علوم روز است. شبکه سازی و شناسایی محققان و پژوهشگران توانمند در حوزه تعالیم سنت و سیره رضوی از جمله اهداف این کنگره است.

افتتاحیه کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز، سه شنبه با حضور پژوهشگران ملی و بین المللی در سالن شهید سلیمانی واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.