وزیر نیرو گفت: دولت سیزدهم به دنبال حل مشکل تامین برق است و در این راستا هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بخار برای تولید برق مورد نیاز را بهره‌برداری رساند.

وزیر نیرو: هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بخار در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آیین عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد، اظهار کرد: این بهره برداری نیروگاه بخار در نوع خود رکود ارزشمند توسط دولت سیزدهم مخسوب می شود.

وی ادامه داد: هشت هزار مگاوات ظرفیت تولید برق شامل پنج هزار مگاوات متعلق به بخش خصوصی و بقیه توسط دولت از ظرفیت تبدیل به بخش بخار برخوردار است.

محرابیان یادآورشد: در مرحله اصلاح مصوبه سرمایه گذاری از محل ماده ۱۲ قاون رفع موانع تولید هستیم تا این مهم در راستای صرفه جویی سوخت انجام شود.

وی تاکید کرد: با گسترش این طرح راندمان نیروگاه حداقل ۱۸ درصد افزایش یابد .

به گفته وی برای حل ناترازی برق مورد نیاز کشور ۲ راهکار شامل توسعه ظرفیت و مدیریت مصرف وجود دارد.

نماینده علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در گذشته ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت پنبه می‌رفت و ۲۸ کارخانه پنبه پاک کنی فعال بود اما در شرایط فعلی بسیاری از آن‌ها تعطیل شده و کشاورزان دیگر رغبتی برای کشت پنبه ندارند.

رحمت الله نوروزی افزود: تعامل بسیار خوبی میان مسوولان گلستان وجود دارد ولی بیکاری مردم گلستان را رنج می دهد .

وی همچنین با قدردانی از حل مکل قطع برق خانگی توسط دولت سیزدهم خواستار تامین برق کشاورزی در گلستان و تعیین مرزهای حغرافیایی این استان با استان های همجوار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.