در هفته ماقبل پایان نیم‌فصل دو تیم استقلال و سپاهان اصفهان برای صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل کورس تماشایی خواهند داشت.

 کورس سپاهان و استقلال برای قهرمانی نیم فصل

به گزارش قدس آنلاین، هفته چهاردهم لیگ برتر فردا با انجام ۶ مسابقه آغاز می‌شود. نگاهی به مهم‌ترین بازی‌های این هفته می‌اندازیم در حالی‌که به نظر می رسد پرسپولیس از جمع مدعیان صدرنشینی جدا شده است.

 

گل گهرسیرجان-استقلال ؛ حفظ صدر در کویر

صدرنشین لیگ فردا در کویر به مصاف گل گهرسیرجان می‌رود. تیمی که یک باشگاه کامل از نظر امکانات مالی و سخت افزاری است. استقلال هم پر افتخار ترین باشگاه ایرانی در آسیاست. از نظر آمار استقلال تاکنون‌ یک امتیاز هم به گل گهر نداده و همیشه مقابل این تیم پیروز بوده است. آبی پوشان تهرانی هفته قبل با ارائه یک بازی هجومی و زیبا نساجی را با چهار گل بدرقه کرد. شاگردان نکونام در بهترین شرایط روحی و روانی و آمادگی بدنی و تیمی هستند، انتظار پیروز شدنشان در بازی فردا دور از انتظار هم نیست اما گل گهر مثل نساجی تیمی از هم پاشیده نخواهد بود.

استقلال برای حفظ صدرنشینی و قهرمان شدن در نیم فصل باید هر دو بازی پیش رو را ببرد تا همچنان بالاتر از سپاهان اصفهان بماند. البته تیم اصفهانی یک بازی کمتر دارد و در صورت پیروزی در تمامی دیدارهای خود قهرمانی نیم فصل را از آن خود خواهد کرد.

سپاهان اصفهان-آلومینیوم اراک؛ رؤیای بازگشت به صدر زردپوشان 

روی کاغذ کمتر کارشناسی رای به برد تیم میهمان در این مسابقه خواهد داد حتی اگر این بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شود.‌ محرومیت تعلیق شده زرد پوشان اصفهانی در این بازی به اجرا در آمده و سپاهان محروم از تماشاگر است!

تیم اصفهانی ۴ امتیاز را با حکم انضباطی از دست داده ولی همچنان با یک بازی کمتر در تعقیب استقلال صدرنشین است و اگر آبی پوشان در کویر برنده نشوند این سپاهان است که در صورت برد به صدر جدول خواهد آمد.

سپاهان ۳۲ گل زده و زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد ولی آلومینیوم اراک کمتر از یک سوم سپاهان گل زده و فقط ۱۰ بار دروازه حریفان را باز کرده! با این حال ۱۸ امتیازی است و روی پله هشتم جدول قرار دارد.

سپاهان در بازی فردا زکی پور و قربانی ا به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. نکته جالب در مورد تقابل دو تیم در لیگ برتر این است که تاکنون تمام بازی های دو تیم مساوی تمام شده و هیچ تیمی برنده نبوده است.

پرسپولیس-شمس آذر قزوین ؛ غول کش مقابل سرخپوشان پایتخت 

پرسپولیس قهرمان سه گانه فصل قبل و قهرمان ۵ دوره متوالی لیگ برتر روزگار تلخی را می‌گذراند و این تیم در ۹ بازی اخیرش فقط یک برد بدست آورده و با همین آمار منفی تقریبا از کورس قهرمانی نیم فصل و صدرنشینی خارج شده است.

سرخپوشان پایتخت هفته گذشته مقابل تیم قعرنشین استقلال خوزستان هم متوقف شدند تا اکنون با ۲۲ امتیاز در رده پنجم لیگ بایستد. البته پرسپولیس یک بازی کمتر دارد اما بعید است شانسی برای صدرنشینی در نیم فصل اول داشته باشد.

فردا شمس آذر قزوین تیم غول کش لیگ میهمان شاگردان گل‌محمدی است تیمی که ملوان را در انزلی فولاد را در اهواز و تراکتور را در تبریز شکست داده حریف چغری برای پرسپولیس خواهد بود.

شمس آذر اکنون با ۱۷ امتیاز در رده نهم جدول است البته سه امتیاز منفی هم از این تیم تازه صعود کرده کسر شده است. 

 شمس آذر از استقلال هم در قزوین یک امتیاز گرفته و بعید است فردا راحت به پرسپولیس امتیاز بدهد. پرسپولیسی که در گلزنی مشکل دارد و بازیکنان گلزن فصل گذشته اش مثل مهدی عبد ی ، رضا اسدی و آل کثیررا راحت از دست داد.

برنده شدن شمش آذر می تواند پرسپولیس را وارد بحران عمیقی بکند! البته پرسپولیس در صورت برد طلسم نبردن هایش را می شکند و به نیم فصل دوم امیدوارتر خواهد شد.

برنامه مسابقات 

هفته چهاردهم؛ گرامیداشت ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی

یکشنبه ۳ دی

پیکان تهران – فولاد خوزستان / ساعت ۱۴- ورزشگاه پاس قوامین تهران

گل‌گهر سیرجان – استقلال / ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

نساجی مازندران – هوادارتهران / ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

فولادمبارکه سپاهان اصفهان – آلومینیوم اراک / ساعت ۱۵:۳۰- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

پرسپولیس – شمس آذر قزوین / ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه آزادی تهران

استقلال خوزستان – مس رفسنجان / ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه غدیر اهواز

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.