نیم فصل اول بیست و یکمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران در شرایطی به پایان رسید که شاگردان فرهاد مجیدی با ثبت رکوردی کم سابقه بسیاری از عناوین «برترین» را به خود اختصاص دادند..

اتفاقات جالب نیم فصل و رکوردهای استقلال/ اختلاف ۳۱ امتیازی دو تیم

به گزارش قدس آنلاین، هفته پانزدهم این رقابتها روز پنجشنبه برگزار شد و تیم فوتبال استقلال با کسب یک پیروزی قاطع دیگر عنوان صدرنشینی نیم فصل اول را به خود اختصاص داد و با سه امتیاز اختلاف نسبت به رقیب دیرینه امیدواری برای قهرمانی در پایان فصل را پررنگ نگه داشت.

رکورد جدید برای مجیدی

شاگردان فرهاد مجیدی در شرایطی به این مهم دست پیدا کردند که در پانزده دیدار ابتدایی فصل هیچ شکستی نداشتند و تنها تیم بدون باخت نیم فصل اول بودند تا از این حیث سرمربی آبی پوشان رکورد جدیدی را برای خود و تیمش به ثبت برساند.

استقلال و مجموعه ای از برترین ها

آبی های تهران علاوه بر این که تنها تیم بدون شکست نیم فصل اول بودند، صاحب بهترین خط حمله با زدن ۲۴ گل و بهترین خط دفاعی با دریافت ۵ گل هم به شمار می روند. این تیم همچنین بیشترین برد را با ۱۰ پیروزی به خود اختصاص داده است و طبیعتا بیشترین امتیاز را هم به خود اختصاص داده تا صدرنشین نیم فصل لقب بگیرد.

پرسپولیس به سختی بالا آمد

شاگردان یحیی گل محمدی که نوسان زیادی در نیم فصل اول داشتند هر چند در رده دوم ایستادند اما نتوانستند از نظر فنی و فوتبالی انتظارات را برآورده کنند و به سختی و با بردهای اقتصادی خود را به نزدیکی های استقلال رساندند تا با سه امتیاز اختلاف نسبت به رقیب دیرینه همچنان یکی از شانس های قهرمانی در پایان فصل بیست و یکم باشند.

پرسپولیس و رکورد مشترک با آلومینیوم

سرخپوشان تهرانی در یک رکورد با تیمی عنوان مشترک را کسب کردند که تنها باخت آنها در نیم فصل اول را رقم زد. آلومینیوم اراک و پرسپولیس تیم هایی هستند که با یک شکست عنوان کمترین باخت در نیم فصل اول را به خود اختصاص داده اند. پرسپولیس همچنین با تیم سپاهان در کسب ۹ پیروزی مشترک است که هر دو تیم بعد از استقلال صاحب بیشترین برد شده اند.

قعرنشینی که سقوطش چشمک می زند!

تیم فوتبال پدیده یا شهرخودرو مشهد یکی از عجیب ترین نتایج سالهای اخیر فوتبال ایران را کسب کرده و بدون پیروزی در پانزده هفته لیگ بیست و یکم و با کسب چهار امتیاز در قعر جدول قرار دارد و از همین حالا گزینه اصلی سقوط به دسته اول است. جالب این که تیم مشهدی یکی از این چهار امتیاز را از پرسپولیس گرفته است.

اختلاف عجیب صدر با قعر

استقلال با کسب ۳۵ امتیاز عنوان صدرنشینی نیم فصل اول لیگ برتر را به خود اختصاص داده است و یکی از شانس های اصلی قهرمانی در این مسابقات است. از سوی دیگر تیم پدیده هم با چهار امتیاز در قعر جدول قرار دارد و یکی از اصلی ترین گزینه های سقوط است. اختلاف امتیازی این دو تیم در پایان نیم فصل اول ۳۱ امتیاز است که در لیگ برتر کمتر سابقه داشته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.