رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: هیات نظارت در استان‌ها بر اساس قانون جدید انتخابات، کار کنترل و نظارت بر تبلیغات انتخاباتی نامزدها را بر عهده دارد که از این طریق جلوی انحرافات و بداخلاقی‌ها گرفته می‌شود.

قانون جدید انتخابات مانع انحرافات و بداخلاقی‌ها در تبلیغات می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدصالح جوکار با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور پرشور در مردم انتخابات مجلس اظهار داشت: راه حل همه مشکلات اعم از اقتصادی و فرهنگی در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات است.

وی افزود: اگر ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون توانسته ایم از فتنه های مختلف از جمله فتنه سال گذشته عبور کنیم به خاطر حضور مردم در صحنه بوده است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در پای صندوق رأی کشور را بیمه می کند و اجازه توطئه به دشمن نمی دهد، تصریح کرد: مشارکت مردم در عرصه انتخابات و دیگر صحنه ها، مقدمه و راه حل مشکلات کشور و ضامن امنیت کشور است.

جوکار خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی مهمی که ما باید در بحث انتخابات به آن توجه داشته باشیم صیانت از آراء مردم و جلوگیری از خرید و فروش تعرفه رأی است که این قبیل اقدامات، سلامت انتخابات را دچار خدشه می کند.

وی اضافه کرد: از دیگر نکات مهم در بحث انتخابات، رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی است که نامزدها به معرفی خود و سوابق و برنامه های خود بپردازند و از تخریب و اتهام زنی به دیگر رقبا بپرهیزند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: در قانون جدید انتخابات که بر اساس سیاست های کلی انتخابات تنظیم و تصویب شده مسائل مربوط به تبلیغات نامزها در انتخابات مجلس نیز مورد توجه قرار گرفته است که یکی از آنها نظارت بر عملکرد نامزدها در فعالیت های تبلیغاتی است.

جوکار خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات در هر استانی هیأتی تحت عنوان هیأت نظارت بر تبلیغات به ریاست استاندار، کار کنترل و نظارت بر تبلیغات انتخاباتی نامزدها را بر عهده دارد که از طریق این هیأت جلو انحرافات و بداخلاقی ها در تبلیغات انتخاباتی گرفته می شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که در قانون انتخابات مد نظر قرار گرفته رصد و کنترل گردش مالی نامزدها در ارتباط با هزینه های تبلیغات انتخابات است به این نحو که این پول ها از کدام محل به حساب نامزد مورد نظر واریز می شود و دیگر اینکه پول های واریز شده به حساب نامزدها در چه مواردی و چگونه در تبلیغات انتخاباتی به مصرف می رسد.

گفتنی است؛ رهبر معظم انقلاب دوم دی ماه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌های خوزستان و کرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و با تبیین اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور، تأکید کردند: ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات در جمهوری اسلامی، گفتند: جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد و با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.

ایشان «نبود انتخابات» را موجب برقراری دیکتاتوری یا «هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش» خواندند و با انتقاد از کسانی که به اشکال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، گفتند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.