شبکه خبری سی ان ان آمریکا همزمان با سفر یک وزیر اسرائیلی به واشنگتن برای مشورت با مقامات آمریکایی درباره مرحله بعدی جنگ در غزه، به نقل یک مقام این رژیم اعلام کرد که اختلافات میان آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ در غزه همچنان وجود دارد، اما هر دو در جنگ "در یک طرف" هستند.

تداوم اختلاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه همزمان با سفر مقام اسرائیلی به واشنگتن

به گزارش قدس آنلاین شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات ها و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: در حالی که بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ اسرائیل با حماس اختلافاتی وجود دارد، اما هر دو خواهان نابودی این گروه هستند.

مارک رگو، مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت: «ما در خصوص موضوعات تاکتیکی بحث‌های متفاوتی داریم. با دقت به نظرات واشنگتن توجه می کنیم و معتقدم که آنها با دقت به نظرات ما گوش می دهنداما در نهایت، ما در یک طرف این موضوع هستیم. ما می خواهیم شاهد نابودی حماس باشیم.»

ران درمر که یکی از افراد مورد اعتماد نتانیاهو به حساب می آید، قرار است روز سه شنبه با مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا دیدار داشته باشد تا در مورد مرحله بعدی جنگ در غزه گفتگو کند.

سی ان ان می گوید این دیدارها در حالی انجام می شود که آمریکا به دنبال دور کردن اسرائیل از جنگ شدیدی است که برای نزدیک به سه ماه در غزه جریان دارد.

مشاور نتانیاهو مدعی شد پیروزی اسرائیل در شمال غزه "دیر یا زود اتفاق می افتد". او همچنین ادعا کرد که بازسازی غزه تا زمانی که حماس از بین نرود، امکان پذیر نیست.

ران درمر وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل به آمریکا سفر کرده است تا درباره مرحله بعدی جنگ در غزه با مقامات آمریکایی دیدار و گفتگو کند.

کاخ سفید اعلام کرد که ران درمر وزیر امور راهبردی اسرائیل، روز سه‌شنبه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا دیدار خواهد کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، جنگ غزه و بازگرداندن «گروگان‌ها» موضوع گفتگوهای مقامات آمریکایی و اسرائیلی است.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار قربانیان حملات رژیم اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۲۰ هزار و ۹۱۵ نفر و تعداد مجروحان به ۵۴ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.