سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت:  هرس سنگین درختان شهر با هدف جوان سازی در دستور کار این سازمان قرار گرفته که اکنون حدود ۱۵۰ اصله درخت بالای ۲۰تا ۲۵ ساله در بلوار امام رضا بجنورد هرس زنی شدیدی می شوند.

جوان سازی فضای سبز بجنورد با هرس درختان

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت:  هرس سنگین درختان شهر با هدف جوان سازی در دستور کار این سازمان قرار گرفته که اکنون حدود ۱۵۰ اصله درخت بالای ۲۰تا ۲۵ ساله در بلوار امام رضا بجنورد هرس زنی شدیدی می شوند.

مهندس نوروزی با بیان اینکه حذف شاخ و برگ اضافه و زائد برای تنفس درخت و فراهم کردن امکان برای رشد دوباره شاخه و برگ‌ها انجام می شود اظهار داشت: با توجه به گرمای شدید و کم آبی در بجنورد، درختان زبان گنجشک بجای برگ، بذر می دهند به همین دلیل این نوع هرس سنگین برای این درختان نیاز بود.

وی افزود: نحوه هرس درختان در بجنورد به نوعی موجب نگرانی برخی شهروندان قرار گرفته، اما مردم نگران این موضوع نباشند زیرا این نوع هرس اصولی بوده و هرس شاخ و برگ درختان در گذشته نیز انجام شده و نتیجه مثبتی داشته و اجرای هرس با آگاهی کامل و رعایت نکات فنی صورت گرفته است.

نوروزی گفت: بعد از اتمام هرس درختان زبان گنجشک، هرس درختان توت انجام می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.