شرکت کشتیرانی مدیترانه (‌ام اس سی) اعلام کرد که کشتی کانتینری این شرکت به نام "یونایتد هشتم" روز سه شنبه در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته است.

شرکت کشتیرانی مدیترانه حمله به کشتی خود در دریای سرخ را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه‌ای آمده است: «همه خدمه در سلامت هستند و هیچ آسیبی گزارش نشده است و ارزیابی کامل کشتی در حال انجام است.»

شرکت کشتیرانی مدیترانه که بزرگترین گروه کشتیرانی جهان است و مقر آن در سوئیس می باشد, در اوایل ماه جاری اعلام کرد که به دلیل افزایش خطر حملات، کشتی‌های خود را از دریای سرخ دور می‌کند.

گفتنی است؛ سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش ملی یمن سه‌شنبه شب اعلام کرد که عملیات نیروهای غیور این کشور علیه برخی کشتی‌های تجاری به مقصد رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد.

سریع گفت: پس از سه بار اخطار، کشتی تجاری «‌ام اس سی یونایتد» را با موشک هدف قرار گرفته است.

وی افزود که نیروهای مسلح یمن، منطقه «‌ام الرشراش» (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی و چند منطقه دیگر را نیز هدف پهپادی قرار داده‌اند.

سریع هدف از این مجموع عملیات را حمایت از ملت فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: عملیات‌ ما علیه کشتی‌ها اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بندرهای فلسطین اشغالی تا زمان رفع محدودیت انتقال دارو و غذا به نوار غزه ادامه خواهد داشت.

به دنبال حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع حماس در غزه، یمن کشتی‌هایی را که در دریای سرخ برای اسرائیل فعالیت می‌کنند، به نشانه اعتراض به بمباران و تجاوزگری مخرب این رژیم، مورد حمله قرار داده است.

پیش از این چهار شرکت بزرگ حمل و نقل از جمله MSC که بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان است، به تازگی اعلام کردند به دنبال حملات یمن به کشتی‌ها، از عبور از کانال سوئز اجتناب خواهند کرد.

مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.

این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.