مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار بشکه نفت خام بوسیله دستگاه های تفکیک سیار نفت (MOS) و فرآورش سیار نفت( MOT ) در دولت سیزدهم از سوی این شرکت بازیافت شده است.

بازیافت یک میلیون و ۱۵۲ هزار بشکه نفت خام در گچساران

به گزارش قدس انلاین، غلامرضا کمالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گچساران افزود: بازیافت این میزان نفت خام در گچساران گامی برای صیانت از محیط زیست است.

وی بیان کرد: این اقدام به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی برای توسعه میادین و ایمن سازی و صیانت از محیط زیست از سوی دستگاه های تفکیک گر سیار نفت انجام شد.

کمالی با اشاره به افزایش صادرات نفت در دولت سیزدهم افزود: عملیات برداشت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار، نقش بسیار حائز اهمیتی در کاهش حجم نفت سوزانده‌ شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدررفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در گرفتن تصمیم برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب در میدان‌ها دارد .

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۳۳۰ بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار MOS و MOT به‌منظور پیشگیری از سوزانده شدن و آلودگی‌های محیط زیستی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برداشت شد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۳۳۰ بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار MOS و MOT به‌منظور پیشگیری از سوزانده شدن و آلودگی‌های محیط زیستی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برداشت شد.

کمالی اظهار کرد: در این مدت همچنین ۱۰۷ اصلاحیه مهم عملیاتی از جمله تعمیر هشت عدد از خطوط لوله مجموعه ۱۱ بی بی حکیمه یک که بر اثر رانش زمین زیر خاک و سنگ های بزرگ مدفون شده بود در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام گرفت.

وی ابراز کرد: همچنین متخصصان این شرکت در این مدت بیش از۲ هزارو ۵۳۴ مورد تعمیر ،تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی و نصب و تعویض ۵۴۵ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها نیز انجام شده است.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران گفت: کارکنان عملیاتی این شرکت در همین مدت ۳۹۲ مورد تعمیر کلی، ایمن‌سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک‌گرها را با موفقیت به انجام برسانند.

کمالی اظهار کرد: تعمیر کلی ۱۴۲ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۴۲ دستگاه ذخیره خشک‌کننده و مولد هوا، ۵۵ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله‌های حفاظتی، ۳۶ دستگاه تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی، هشت دستگاه دیزل آتش‌نشانی و یک دستگاه توربین گازی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی متخصصان این شرکت در راستای افزایش تولید است.

وی تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۳۸۰ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب، و تعویض کوپن‌های ضدخورندگی انجام‌شده است.

کمالی ابراز کرد: تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان قرار گرفته و این ویژگی خاص موجب شده کار در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در بین سایر شرکت ها از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

در شرایط تحریم و کمبود قطعات از مهمترین برنامه های این اداره، برنامه ریزی و تعیین اولویت های عملیاتی برای آماده نگه داشتن تأسیسات، ایمن سازی و انجام مراحل مختلف کارها برای پیشگیری از بروز حوادث، کنترل کیفی نفت و گاز سبک و سنگین تولیدی می باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.