ارتش روسیه در پاسخ به حمله اوکراین به شهر «بلگورود» شهرهای مختلف اوکراین از جمله پایتخت را آماج حملات هوایی خود قرار داد.

حملات سنگین پهپادی و موشکی روسیه به «کی‌یف» و شهرهای دیگر اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، یک روز پس از آن که روسیه اوکراین را به حمله مرگبار به یک شهر مرزی خود متهم کرد، مقامات اوکراینی اعلام کردند که ده‌ها پهپاد روسی در ۲۴ ساعت گذشته اهداف مختلف در این کشور را هدف قرار دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» مقامات اوکراینی روز یکشنبه گفتند که روسیه دستکم ۹ موشک و ۴۹ پهپاد را به سمت اوکراین پرتاب کرد. پدافند اوکراین مدعی شده که ۲۱ پهپاد را سرنگون کرده است.

اوکراین اعلام کرده این حمله شهرهایی از جمله «کی‌یف» پایتخت را هدف قرار داده و به ساختمان‌های اداری و مسکونی اصابت کرده است. چهار پهپاد روسیه  نیز مرکز شهر «خارکف» را مورد اصابت قرار دادند.

حملات سنگین پهپادی و موشکی روسیه به «کی‌یف» و شهرهای دیگر اوکراین

اوکراین روز شنبه حمله سنگینی به شهر مرزی «بلگورود» انجام داد.  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به دنبال حمله موشکی اوکراین، ۲۰ نفر کشته شده‌اند. در این حمله ۱۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

روسیه نیز  پنجشنبه گذشته بزرگترین حمله موشکی، پهپادی خود را علیه اوکراین انجام داد. این حمله چند ساعت طول کشید .

ارتش اوکراین اعلام کرد که در این حمله  حداقل ۱۲۲ موشک و ۳۶ پهپاد روسی حضور داشتند.مقامات اوکراینی اعلام کردند که دستکم ۴۱ نفر کشته و حدود ۱۶۰ نفر زخمی شدند.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد:«تاکنون ندیده بودیم که این همه مکان به طور همزمان هدف قرار گیرد.»

شدت حملات به قدری بود که حتی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم در اظهاراتی از آن به عنوان «عظیم‌ترین حمله روسیه» یاد کرد.

طبق ادعای زلنسکی، در این حمله بیش از ۱۰۰ خانه، یک بیمارستان، ساختمان‌های تجاری و انبارهای متعددی در سراسر اوکراین تخریب شده و آسیب دیدند.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.