مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: شمار ثبت‌نام شدگان در دومین کنگره زنان تاثیرگذار این استان نسبت به نخستین کنگره که سال گذشته برگزار شد، افزایش بیش از ۶ برابری داشته است.

شمار ثبت‌نام‌ شدگان در دومین کنگره زنان تاثیرگذار خراسان رضوی ۶ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، شیوا خوش نسب روز یکشنبه در نشست خبری دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان خراسان رضوی اظهار کرد: در نخستین دوره از برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار در سال گذشته هزار و ۲۴۳ بانو از استان خراسان رضوی در این کنگره ثبت نام کرده بودند که این رقم امسال به هفت هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی بیان کرد: دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و همزمان با سالروز شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی گفت: این کنگره با هدف شناسایی و معرفی زنان نمونه و الگوساز در هشت عرصه شامل «علمی، پژوهشی و فناوری»، «سیاست گذاری و حکمرانی»، «گفتمان‌سازی و رسانه»، «فعالیت‌های اجتماعی»، «اقتصاد و کارآفرینی»، «تعلیم و تربیت»، «فرهنگ و هنر» و «ورزش» برگزار می شود.

خوش نسب افزود: در این کنگره ۲۶ نفر از بانوان تاثیرگذار شامل ۲۴ بانوی تاثیرگذار، یک بانوی الگوی صبر و استقامت و یک بانوی الگوی تیمی اثرگذار انتخاب، تجلیل و تقدیر خواهند شد.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: هشت کارگروه در این کنگره تشکیل شده است که مدیران این کارگروهها مستندات بانوان تاثیرگذار را در ۲ عرصه عمومی و تخصصی بر عهده دارند و داوری ها در سه سطح استانی، ملی و مردمی انجام می شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنان تاثیرگذار استان خراسان رضوی و برنامه های ازدواج آسان، قرارگاه ازدواج و جوانی جمعیت، همایش مدیران شهید اسوه صبر و استقامت و نیز زیست عفیفانه و پویش مادران و دختران، پویش دختران و پدران نیز برگزار خواهد شد.

خوش نسب بیان کرد: در این کنگره به بانوان دانشجو و طلاب غیر ایرانی نیز توجه شده است، همچنین به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مستند زندگی سردار پخش خواهد شد، این مستند توسط بانوی کارگردان روسی تهیه شده است.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: ثبت نام در دومین کنگره زنان تاثیرگذار تا ۱۳ دی ماه ادامه دارد و بانوان می‌توانند برای ثبت نام و تکمیل پرونده خود و همچنین معرفی پنج بانوی تاثیرگذار دیگر در عرصه‌های هشتگانه این کنگره به سامانه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تاکنون بیشترین ثبت نام بانوان تأثیرگذار در عرصه‌های «تعلیم و تربیت» و سپس عرصه شامل «علمی، پژوهشی و فناوری»، و کمترین میزان ثبت نام در عرصه «سیاستگذاری و حکمرانی» بوده است.

پویش آزادسازی بانوان زندانی

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات این دفتر کل در حوزه زنان و خانواده آزادسازی زندانیان زن در استان است که در این راستا پویش «آزادسازی بانوان زندانی» در حال برگزاری است‌.

وی افزود: امسال اولویت آزادسازی با بانوان باردار و مادران دارای ۲ فرزند است و امید با معرفی و شناسایی بیشتر این بانوان بتوان آنان را به آغوش خانواده بازگرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.