مدیر بیمارستان تخصصی کودکان اکبر از افزایش ۲۵ درصدی میزان مراجعه بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی و ویروسی به اورژانس این مرکز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی مراجعه کودکان با مشکلات تنفسی به بیمارستان اکبر مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، محمدرضا کشت مندی با بیان اینکه همه ساله با تغییر فصل و سردشدن هوا شاهد افزایش میزان مراجعه بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی، ویروسی و گوارشی به اورژانس مراکز درمانی هستیم اظهار کرد: بخش اورژانس این مرکز با ۱۷ تخت بستری و ۱۵ تخت اکسترا در حال خدمت رسانی به کودکان مراجعه کننده به این مرکز درمانی است.

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان اکبر بیان کرد: بیماران با علائم ابتلاء به بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی، تب، سرفه، اسهال و استفراغ‌های ویروسی به این مرکز مراجعه می‌کنند اما از آنجایی که این بیماری‌ها با درمان‌های حمایتی رایج بهبود می‌یابند، الزاماً نیازی به آزمایش‌های ویروس شناسی ندارند که بگوییم دقیقاً با کدام ویروس به بیماری مبتلا شده‌اند.

وی در خصوص آمار مراجعه کودکان به این مرکز، تصریح کرد: میانگین مراجعات اورژانس این مرکز ماهانه حدوداً ۲ هزار و ۹۰۰ نفر و مراجعه به درمانگاه حدوداً ماهانه ١۰ هزار نفر است که در مقایسه با سال گذشته در فصل پاییز در مجموع افزایش بیش از ٢۵ درصدی داشته است.

کشت مندی افزود: کودکانی که با علائم بیماری‌های ویروسی گوارشی به این مرکز مراجعه می‌کنند هم تظاهرات بالینی دستگاه گوارش فوقانی مانند تهوع و استفراغ و هم تظاهرات بالینی دستگاه گوارش تحتانی شامل اسهال و بیرون‌روی دارند که تعداد کمی از آنها نیاز به مایع‌درمانی وریدی پیدا می‌کنند؛ ولی مابقی با درمان روتین، مایع‌درمانی خوراکی، دریافت پودر ORS و … بهبود می‌یابند. درصد کمی از مراجعات هم درگیری با باکتری شیگلا است که البته شیوع بالایی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.