ولودیمیر زلنسکی، «درز اطلاعاتی» را عامل شکست ضدحمله‌ اوکراین دانست اما با این حال برنامه‌های تازه‌ای را درخصوص اولویت‌های اصلی نظامی این کشور به اشتراک گذاشت و تاکید کرد که «انزوای کریمه بسیار مهم است.»

زلنسکی برنامه‌های نظامی ۲۰۲۴ اوکراین را با تمرکز بر «کریمه» عنوان کرد

به گزارش قدس آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه با نشریه اکونومیست عنوان کرد: هدف نهایی ما بازگرداندن اوکراین به مرزهای سال ۱۹۹۱ است اما در حال حاضر وظیفه فوری ما دفاع از جبهه شرق و محافظت از زیرساخت‌های ضروری می‌باشد.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: با این حال، کی‌یف شاید حملاتش را علیه کریمه شدت ببخشد. ما از طریق نابودی پل کِرچ که کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، به دنبال جداکردن این شبه جزیره هستیم.

ولودیمیر زلنسکی در ادامه این مصاحبه مجددا درخواست‌های قدیمی خود را مبنی بر ارسال موشک‌های دوربرد تاروس ساخت آلمان عنوان کرد؛ تسلیحاتی که آلمان تاکنون از ارسال آنها خودداری کرده و حتی پس از آنکه فرانسه و بریتانیا موشک‌های «سایه توفان» را به کی‌یف ارسال کردند، باز هم آلمان دست به چنین اقدامی نزد.

او با اشاره به اهدافش درخصوص کریمه تاکید کرد: روسیه باید متوجه شود که این برای ما یک هدف نظامی است.

رئیس‌جمهور اوکراین استدلال کرد: با ارسال پول و تسلیحات به ما، شما از خودتان حمایت می‌کنید. شما کودکان خود را نجات می‌دهید نه ما را!

رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد: اگر به روسیه اجازه دهیم که کودکان اوکراینی را با خود ببرد، آنها سپس سایر کودکان را با خود خواهند برد. اگر روسیه حقوق اوکراینی‌ها را نقض کند، حقوق کل جهان را نقض خواهد کرد. اگر اوکراین شکست بخورد، آقای پوتین جنگش را به غرب خواهد کشاند. پوتین احساس ضعف می‌کند. او با قدرتی که خودش احساس می‌کند، می‌تواند شما را با تمامی دموکراسی و آزادی‌هایتان به عنوان شام سرو کند.

زلنسکی در پایان از «بسیج جامعه اوکراینی و جهان که پایین‌تر از دوران آغاز جنگ است» شکایت و اذعان کرد: هرگونه موفقیت نظامی به کمک‌های حامیان غربی بستگی دارد. هم‌چنین بسیج به معنای صرفا رفتن سربازان به جبهه نیست. این مسئله به همه ما مربوط می‌شود.

وی هم‌چنین در آخرین کنفرانس خبری سال گذشته میلادی در کی‌یف با اشاره به موضوع بسیج نیروهای اوکراینی عنوان کرد: فرماندهان به دنبال ۴۵۰ هزار الی ۵۰۰ هزار نفر نیروی تازه‌ نفس برای ارتش اوکراین هستند. مسئله حساس و پرهزینه‌ای است. البته به جزئیات بیشتری نیاز دارم تا از این اقدام حمایت کنم و تا همین الان هم ۵۰۰ هزار نیرو در خط مقدم حضور دارند.

«رستم اومروف» وزیر دفاع اوکراین پیشتر گفت، این کشور بر روی داده‌هایی کار می‌کند تا فهرستی از افراد واجد شرایط برای سربازی را تهیه کند و بدین ترتیب به همه این اشخاص چه در داخل و چه در خارج، پیام اخطاری ارسال شود.

اومروف ضمن تاکید بر مسئله «برابری و عدالت»، خاطرنشان کرد که این مکانیسم بهود یافته برای جذب و استخدام سربازان، اوکراینی‌های خارج از کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.