نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درخصوص آخرین تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

هشدار دوحه و بیروت نسبت به سوق دادن لبنان به جنگ منطقه‌ای

به گزارش قدس آنلاین، محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با نجیب میقاتی، نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این تماس تلفنی نسبت به خطرات تلاش‌های کنونی برای سوق دادن لبنان به جنگ منطقه‌ای هشدار دادند.

براساس گزارش الجزیره، دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردند، توسعه خشونت و درگیری در منطقه پیامدهای وخیمی بر منطقه خواهد گذاشت.

نجیب میقاتی و محمد بن عبد الرحمان بن جاسم آل ثانی بر لزوم اتخاذ اقدامی فوری برای توقف نقض‌ قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

نخست وزیر قطر و نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور لبنان همچنین آخرین تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

رسانه‌های لبنانی عصر سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه المشرفیه ضاحیه جنوبی بیروت ناشی از حمله یک پهپاد اسرائیلی به دفتر حماس در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

در این حمله العاروری همراه با دو تن از فرماندهان گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در بیروت و چند تن دیگر از کادر این جنبش در این حمله به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند

از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی تقریباً روزانه تبادل آتش وجود دارد و در نتیجه آن ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.