سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که مراکز درمانی و پزشکی در غزه و کرانه باختری از حمله‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی در امان نیستند و خطر مرگ برای کودکان فلسطینی رو به افزایش است.

سازمان جهانی بهداشت: ۶۰۰ مرکز درمانی در غزه مورد حمله قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) گزارش کرد که بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌های حیاتی پزشکی و درمانی غزه و کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه، حدود ۶۰۰ بار مورد حمله قرار گرفته است.

طبق آمار و ارقام جدید سازمان جهانی بهداشت، از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و آغاز دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، دست‌کم ۶۱۳ نفر در جریان حملات اسرائیل در اراضی اشغالی، در مراکز درمانی به شهادت رسیده‌اند که از آن میان ۶۰۶ نفر در زیرساخت‌های درمانی غزه و هفت نفر در کرانه باختری بوده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت:۶۰۰ مرکز درمانی در غزه مورد حمله قرار گرفته است

سخنگوی WHO کریستین لیندمایر با محکوم کردن تداوم جنگ و بمباران غزه گفت: «تداوم کاهش فضای انسانی بعلاوه تداوم حملات به مراکز درمانی، مردم غزه را به نقطه فروپاشی سوق می‌دهد».

علاوه بر هزاران کودکی که در جنایات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، شرایط زندگی برای کودکان همچنان در غزه رو به وخامت می رود به طوریکه اسهال و سوء تغذیه در بین کودکان غزه همچنان روندی افزایشی دارد که کارشناسان هشدار داده‌اند این موارد خطر مرگ را در بین آن‌ها افزایش می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت:۶۰۰ مرکز درمانی در غزه مورد حمله قرار گرفته است

پلتفورم آنلاین سازمان جهانی بهداشت که حملات به مراکز درمانی را پوشش می‌دهد، اعلام کرده است که از هفتم اکتبر، ۳۰۴ حمله در نوار غزه صورت گرفته است که دراین حملات ۹۴ مراکز خدمات درمانی (از جمله ۲۶ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان) و ۷۹ آمبولانس آسیب دیده است.

سازمان جهانی بهداشت:۶۰۰ مرکز درمانی در غزه مورد حمله قرار گرفته است

از طرف دیگر در کرانه باختری، در بازه زمانی مذکور، ۲۸۶ حمله صورت گرفته که به مرگ هفت نفر و زخمی شدن ۵۲ نفردیگر منجرشده است و همچنین ۲۴ مرکز درمانی و ۲۱۲ آمبولانس در این حملات آسیب دیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.