عزت الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از پروژه موزه بزرگ خراسان جنوبی بر ساخت آن بر اساس معماری بومی تاکید کرد.

ضرغامی: موزه بزرگ خراسان‌جنوبی براساس معماری بومی احداث شود

به گزارش قدس آنلاین،  هادی شاه وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از پروژه در حال ساخت موزه بزرگ استان  اظهارداشت: مصوبه ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی مربوط به ۱۷ سال پیش است. 

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه در مساحت ۳ هزار متر مربع خردادماه سال جاری با حضور استاندار آغاز شد.

 شاهوردی اظهار کرد: برای شروع عملیات اجرایی این موزه 45 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر اول رییس جمهور به استان و پنج میلیارد ریال از محل منابع ملی اختصاص یافت. 

وی با بیان اینکه مدت ساخت و بهره‌برداری این پروژه در اراضی زعفرانیه بیرجند سال ۱۴۰۶ پیش بینی شده است، افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل موزه بزرگ استان را هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: موزه باستان‌شناسی، صنایع دستی، وقف، نسخ خطی از جمله بخش‌های این موزه است و قسمتی از آن هم در اختیار موزه‌های بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اکنون در خراسان جنوبی ۱۸ موزه فعال است که ۱۰ موزه مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، ۶ موزه خصوصی و ۲ موزه در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی استان قرار دارد.

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از این پروژه بر ساخت آن بر اساس معماری بومی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.