معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح پویش ملی سلامت تا پایان دی ماه در گیلان خبر داد و گفت: در این مدت ۱۷ هزار و ۳۸۴ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۲۵ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند که از سوی پزشک متخصص مراقبت می‌شوند.

شناسایی ۱۷ هزار بیمار دیابتی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، سید محمود رضوانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قند خون و فشار خون یکی از بیماری‌های خاموش در کشور است، اظهار کرد: با اجرای پویش ملی سلامت، تاکنون قند و فشار خون بیش از یک میلیون گیلانی در مراکز بهداشتی استان رایگان غربالگری شده است.

وی از اجرای طرح پویش ملی سلامت تا پایان دی ماه در گیلان خبر داد و گفت: در این مدت ۱۷ هزار و ۳۸۴ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۲۵ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند که از سوی پزشک متخصص مراقبت می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشکاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به اجرای طرح پوش سلامت توسط مردم تصریح کرد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال در گیلان می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع خدمات شهری، روستایی، خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشت سراسر استان، قند و فشار خون خود را رایگان کنترل کنند.

به گفته رضوانی اگر شهروندان از ابتلا به بیماری‌های خاموش دیابت و فشار خون پیش از وقوع آسیب و عوارض مطلع شوند، می‌توانیم از عوارض احتمالی این بیماری‌ها تا حدود زیادی پیشگیری کنیم تا آن‌ها زندگی باکیفیت تری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.