مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی از صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در استان خبر داد و گفت: از چهارشنبه تا جمعه ۲۲ دی ماه احتمال یخبندان وجود دارد.

احتمال یخبندان شبانه در پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، حامد یزدی مهر روز سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه بارشی توأم با کاهش دما و وقوع باد شدید در استان تهران خبر داد و گفت: طبق این پیش بینی از فردا / چهارشنبه تا روز شنبه ۲۳ دی ماه شاهد فعالیت این سامانه‌ها خواهیم بود لذا از همه شهروندان می‌خواهیم نسبت به هشدار صادر شده از سوی مدیریت بحران توجه ویژه داشته و تمهیدات لازم را جهت پیشگیری از وقوع حوادث و مخاطرات احتمالی بیاندیشند.

وی با بیان اینکه از سوی سازمان هواشناسی کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دمای هوا پیش بینی شده، نسبت به احتمال یخ زدگی لوله و کنتورهای آب نیز هشدار داد و عنوان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تأسیسات ضروری است.

یزدی مهر در ادامه بر همکاری و مدیریت مصرف انرژی توسط مردم تاکید کرد و گفت: با انجام راهکارهای ساده ای مثل تنظیم دمای منازل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد، گرم کردن یک یا چند اتاق و نه تمام خانه، پوشیدن لباس گرم در منزل، بستن درز در و پنجره‌ها برای جلوگیری از هدر رفت گرما، خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافی، روشن نگذاشتن بخاری هنگام خروج از خانه می‌توانیم در کاهش مصرف گاز صرفه جویی لازم را داشته باشیم.

وی درخصوص تردد در جاده‌های کوهستانی به سبب لغزندگی مسیرها نیز هشدار داد و افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی برف و باران، احتمال جاری شدن روان آب‌ها نیز وجود دارد و توصیه اکید مدیریت بحران به مردم عدم اتراق و فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین عدم صعود به ارتفاعات است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار به همه عوامل ستادی و اجرایی و عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی مدیریت بحران در حال آماده باش کامل خواهد بود.

وی به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع باد شدید در نواحی غربی، جنوبی و ارتفاعات استان اشاره و بر ضرورت مستحکم سازی سازه‌های موقت و عدم تردد و توقف در کنار درختان کهنسال و تابلوهای تبلیغاتی تاکید و در خصوص احتمال سقوط سنگ در ارتفاعات هشدار داد.

یزدی مهر عنوان کرد: از همه رانندگان و مسافران می‌خواهیم در صورت ضرورت به حضور در جاده‌های کوهستانی از میزان سوخت خودرو و همراه داشتن تجهیزات زمستانی مطمئن باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.