معاون اداره منابع طبیعی شهرستان نور با اشاره به شیب ۷۰ تا ۸۰ درصدی منطقه آتش سوزی، گفت: در حال حاضر در حال تلاش برای گسترش آتش‌سوزی هستیم.

پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌های چمستان

حسن فلاح اظهار کرد: با توجه به شیب تند منطقه به ویژه در واز امکان مهار کامل آتش سوزی وجود نداشت لیکن با آتش بر کردن و قطع درختان اطراف منطقه آتش از گسترش آتش سوزی جلوگیری شد.

وی افزود: در مناطق با شیب بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از گسترش آتش جلوگیری و دور آتش‌سوزی مهار شد اما آتش مانده در تنه و کنده‌های درخت در حال سوختن است.

معاون اداره منابع طبیعی شهرستان نور از مهار آتش در منطقه پائین دست لاویج خبرداد و بیان کرد: عوامل برای جلوگیری از پیشروی آتش در منطقه حضور دارند.

فلاح در باره علت آتش سوزی گفت: امکان خود آتش‌سوزی در مناطق بالا دست و سیب‌دار به دلیل نوع پوشش وجود ندارد و دامداری هم در منطقه نیست و احتمال حضور شکارچیان و بر افروختن آتش وجود دارد که البته موضوع در حال بررسی است.

بخشدار چمستان نیز از اطفا و مهار حدود ۵۰ درصدی آتش در جنگل‌های منطقه چمستان خبر داد و افزود: به علت تاریک شدن هوا و شیب منطقه ادامه اطفا امکان پذیر نیست ولی موقتا از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شد.

قنبرعلی داداش‌پور با بیان اینکه با قطع درختان اطراف منطقه آتش فعلا از گسترش آتش جلوگیری شد، گفت: برای مهار کامل آتش سوزی درخواست بالگرد کردیم اما با توجه به وقوع آتش سوزی در دیگر مناطق استان و استان های همجوار (گلستان و گیلان) امیدواریم بالگرد برای منطقه فرستاده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.