برانکو ایوانکوویچ سرمربی بسیار باهوشی است و شاید بنا به دلایلی از نشستن دوباره روی نیمکت پرسپولیس منصرف شده باشد.

پشت پرده انصراف برانکو  از قبول مربیگری پرسپولیس چیست؟!

 به گزارش قدس آنلاین، آیا برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس برمی‌گردد؟ این سؤالی است که همه هواداران باشگاه پرسپولیس با جدیت زیادی نتیجه‌اش را دنبال می‌کنند. با وجود این در همین لحظه، این مربی نزدیک به بازگشت نیست و بعید به‌نظر می‌رسد که دوباره روی نیمکت این تیم دیده شود. از یک طرف احتمال می‌رود پیشنهاد پرسپولیس برای او چندان جذاب نبوده و از سوی دیگر، باشگاه هم نشان نداده که به هر قیمتی این مربی را می‌خواهد. با این حال به‌نظر می‌رسد او بیشتر از این شرط‌های احتمالی، مشغول محافظت از گذشته رویایی‌اش در پرسپولیس است.

برای یک مربی، «میراث» در فوتبال همه‌چیز است. در نهایت یک مربی را با مجموعه نتایجی که در طول سال‌ها گرفته قضاوت می‌کنند. برانکو نیز میراث بزرگی در پرسپولیس از خودش به جا گذاشته است. او پایان خوشی در تیم ملی نداشت و برای نزدیک به یک دهه از فوتبال ایران جدا شد اما وقتی برگشت، همه‌چیز را تغییر داد و دیگر عملا به یک مربی برنده تبدیل شد. برانکو در پرسپولیس، کارهای بسیار بزرگی کرد؛ از ۳قهرمانی پیاپی در لیگ برتر برای تیمی که ظرف ۹سال هرگز قهرمان لیگ برتر نشده بود تا قهرمانی دوگانه و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا برای نخستین بار در تاریخ پرسپولیس. اصلا عجیب نیست که برانکو دوست نداشته باشد خودش را در خطر از دست دادن این میراث ارزشمند قرار بدهد. او می‌داند که حتی یک مربی مثل یحیی، با پرتاب بطری از سوی هواداران تیم روبه‌رو شده است. پروفسور هرگز دوست ندارد چنین اتفاقی برایش در تیم رخ بدهد چرا که جایگاهش در پرسپولیس، جایگاه بسیار رفیعی به‌نظر می‌رسد.

دلیل واقعی برانکو برای نیامدن به پرسپولیس مشخص شد

برانکو مربی باهوشی است؛ به قدری باهوش که خودش را با هیچ ریسک بزرگی روبه‌رو نکند. به‌خصوص حالا که شرایط باشگاه هم اصلا ایده‌آل به‌نظر نمی‌رسد. یحیی دلایل بزرگی برای ترک پرسپولیس داشت و حالا همان دلایل می‌توانند تیم را نیز در آینده آزار بدهند. باشگاه نیز حاضر نشده برای برانکو و رضایت او همه راه‌های ممکن را امتحان کند. در نتیجه این معامله فعلا نزدیک نیست. با این حال شاید سفر احتمالی درویش به قطر و مذاکره مستقیم با پروفسور، اوضاع را تغییر بدهد؛ هرچند که قطعا خود برانکو این تصمیم را به بعد از رقابت‌های جام ملت‌ها موکول خواهد کرد. اگر مذاکره با پرسپولیس با نتایج بد تیم ملی عمان همزمان شود، این مربی به‌شدت مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.