سال ۲۰۲۴ سال عجیبی برای سینما خواهد بود اما می توان امیدوار ماند که چندین فیلم خوب را به تماشا نشست.

مخاطبان سینما در سال ۲۰۲۴ منتظر اکران چه فیلم‌هایی هستند؟

به گزارش قدس آنلاین، بعد از ماه ها اعتصاب نویسندگان و بازیگران، اکنون ظاهراً شرایط در هالیوود به حالت عادی برگشته اما بسیاری از فیلم های در حال ساخت تحت تاثیر این قضیه به تعویق افتاده و احتمالا در سال ۲۰۲۵ اکران خواهند شد. یکی دیگر از اتفاقات تاثیرگذار، عدم حضور پر رنگ دنیای سینمایی مارول با فیلم های پر خرج ابرقهرمانانه در سال جاری میلادی است به گونه ای که آن ها که در چندین سال گذشته همیشه چند فیلم را آماده داشتند، در سال ۲۰۲۴ فقط یک فیلم اکران خواهند کرد. البته این فیلم حول یکی از محبوبترین شخصیت آن ها یعنی ددپول است که سومین شماره از این فیلم منتشر می شود. سونی صاحب امتیاز فرنچایز پول ساز و محبوب مرد عنکبوتی، امسال سه فیلم مختص به ضد قهرمانان این شخصیت خواهد داشت. دنیای سینمایی دی سی که شخصیت های ابرقهرمانانه معروف خودش را دارد نیز سال آرامی را پشت سر خواهد گذاشت و تنها دومین شماره از فیلم جوکر را به اکران در می آورد.

با عدم حضور پر رنگ این دو شرکت فیلمسازی، می توانیم شاهد خودنمایی فیلم های متفاوتی باشیم که بتوانند بزرگی کنند اما بعید است که فیلمی بتواند فروش میلیاردی تجربه کند. سال ۲۰۲۴ می تواند فیلم های غافلگیرکننده ای برای ما داشته باشد که در زیر به آن ها نگاهی می اندازیم:

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

زنبوردار (The Beekeeper) – اکران: ۱۲ ژانویه

زنبوردار همان فیلم اکشن و هیجان انگیزی است که دوست دارید سال جدید میلادی را با آن آغاز کنید. ستاره این فیلم جیسون استاتام بازیگر مشهور فرنچایزهای اکشن است که نقش یک زنبوردار در روز و یک سلاح مخفی دولتی برای کشتن آدم بدها در شب را بازی می کند.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

مادام وب (Madame Web) – اکران: ۱۴ فوریه

جدیدترین محصول جانبی شرکت سونی برای فیلم های مرتبط با مرد عنکبوتی، نسخه زنانه آن است. داکوتا جانسون در فیلم مادام وب نقش جذابی را دارد و باید دید می تواند این چهره کمیک بوکی را به اوج برساند یا خیر؟

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

 تلماسه قسمت دو (Dune Part Two) – اکران: اول مارچ

انتظار برای اکران دومین اقتباس از داستان تلماسه توسط دنی ویلنوو بسیار طاقت فرسا بود و این انتظار با توجه به تاخیرهای دائمی که این فیلم به خاطر اعتصاب نویسندگان و بازیگران دریافت کرد، بدتر نیز شده بود. حالا گروه طرفداران خاص این فیلم می توانند مدتی دیگر قسمت دوم آن را به تماشا بنشینند.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده (Ghostbusters: Frozen Empire) – اکران: ۲۲ مارچ

در حالی که دنباله فرنچایز شکارچیان روح در سال ۲۰۲۱ فروش نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشت، تهیه کنندگان به فکر ساخت قسمتی دیگر از آن افتادند. البته در این فیلم جای تهیه کننده و کارگردان قسمت قبلی با هم عوض شده و با بازگشت بسیاری از بازیگرهای نسخه کلاسیک شکارچیان روح می توان انتظار عملکرد خوب آن در گیشه را داشت.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید (Godzilla x Kong: The New Empire) – اکران: ۱۲ آوریل

بعد از سر شاخ شدن کینگ کونگ و گودزیلا در فیلم قبلی، اکنون این دو باید در مقابل یک دشمن مشترک که یک گوریل دیگر اما پر سن و سال است مبارزه کنند. تا زمانی که صحنه های اکشن مثل قبل برای تماشاگران در این فیلم ها فراهم باشد، می توان مطمئن بود که مخاطب خاص خود را به سینما بکشاند.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

جنگ داخلی (Civil War) – اکران: ۲۶ آوریل

به الکس گارلند نویسنده و کارگردان چندین اثر خوش ساخت در گذشته، یک بودجه زیاد داده شده تا بتواند در یک فیلم سه ساعته، اثری جالب توجه از جنگ داخلی مدرن در آمریکا را به تصویر بکشد. همزمانی اکران این فیلم با سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور احتمالی دونالد ترامپ حاشیه های خاص خود را خواهد داشت اما بسیاری معتقدند که گارلند می تواند بسیاری را با فیلم جدید خود غافلگیر کند.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

بلاگردان (The Fall Guy) – اکران: ۳ می

دیوید لیچ کارگردان فیلم هایی مثل ددپول ۲ و بلوند اتمی، اکنون یک فیلم اکشن کمدی جدید در دست ساخت دارد. این فیلم با نقش اصلی رایان گاسلینگ داستان یک بدلکار را نشان می دهد که قصد دارد یک فوق ستاره سینما با بازی امیلی بلانت را از دست آدم ربایان نجات دهد. تبلیغات بلاگردان همان حس و حال فیلم مردان خوب را می دهد و می توان از هر فیلمی در این سبک لذت برد.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

پادشاهی سیاره میمون‌ها (Kingdom of the Planet of the Apes) – اکران: ۲۴ می

بازسازی فیلم مشهور پادشاهی سیاره میمون‌ها ساخته ۱۹۶۸ با وفاداری به همان اثر کار جاه طلبانه ای به نظر می رسد. با اینکه در این فیلم تلاش شده همان داستان حکمرانی میمون ها بر انسان ها و کره زمین را به تصویر بکشد که در نسخه اصلی آن دیدیم، اما در عین حال سازندگان آن تلاش دارند تا جنبه های جدیدی از زندگی میمون ها را پر رنگ تر جلوه دهند. فراهم آوردن توازنی میان المان های فیلم کلاسیک و نوآوری های جدید می تواند سختی های خود را داشته باشد و باید دید سازندگان این فیلم چه دستاوردی دارند.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga) – اکران: ۲۴ می

۹ سال بعد از ساخت جاده خشم، جرج میلر بالاخره موفق شد فیلمی جدید از فرنچایز مکس دیوانه را آماده اکران کند. این فیلم بسیار شبیه به جاده خشم خواهد بود اما داستانش قبل از آن فیلم می گذرد. با نقش آفرینی آنیا تیلور جوی که نقش فیوریسای جوان را بازی خواهد کرد و البته کریس همسورث که گریم جالبی دارد، انتظارات از این فیلم بسیار بالاست.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

پسران بد ۴ (Bad Boys ۴) – اکران: ۱۴ ژوئن

آخرین فیلم مربوط به این فرنچایز با عنوان پسران بد تا ابد، که اندکی قبل از بسته شدن سینماها به دلیل همه گیری کرونا اکران شد، بر خلاف انتظارات فیلم بسیار خوبی از آب در آمد! عملکرد این فیلم طرفداران پسران بد را امیدوار کرد تا همین مسیر را با فیلم های دیگر ادامه دهند اما پس از آن سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک در مراسم اسکار پیش آمد و باعث شد همه برنامه ها به هم بریزد. اما بالاخره امسال می توانیم منتظر یک فیلم هیجان انگیز دیگر از این فرنچایز باشیم.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

یک مکان ساکت: روز یک (A Quiet Place: Day One) – اکران: ۲۸ ژوئن

فرنچایز یک مکان ساکت، به پیش درآمدی با عنوان «روز یک» انتظارات زیادی را رقم زده است. در این فیلم با بازی لوپیا نیانگو و جایمن هانسو که داستان ورود هیولاهای بیگانه نابینا به زمین را تشریح می کند، شاید شاهد کارگردانی دوباره جان کرازینسکی نباشیم، اما او نقش نویسنده آن را ایفا می کند که احتمالاً یک فیلم خوب دیگر را تضمین می کند.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

گردبادها (Twisters) – اکران: ۱۹ جولای

شاید برخی شک و شبهه داشته باشند که آیا عنوان گردبادها استعداد ساخت یک فیلم دیگر را داشته باشد یا خیر، اما با وجود بحث های جدید پیرامون تغییرات آب و هوایی و گسترش طوفان ها روی زمین می تواند برای برخی فیلم جذابی باشد. در این فیلم گلن پاول، آنتونی راموس و دیسی ادگار جونز ایفای نقش خواهند کرد.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

دِدپول ۳ (Deadpool ۳) – اکران: ۲۶ جولای

دنیای سینمایی مارول در حال فروپاشی است پس چه زمانی بهتر برای اکران فیلم ددپول ۳! دیزنی دارنده حق امتیاز این شخصیت نیز دوران پر حاشیه ای را سپری می کند و آن ها نیز امید زیادی به نقش آفرینی جذاب رایان رینولدز دارند. با اینکه ددپول ۳ نیز قطعا درجه بندی بزرگسال را دریافت می کند اما یکی از نامزدهای اصلی بین فیلم های سال ۲۰۲۴ برای رسیدن به فروش یک میلیارد دلار خواهد بود.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

تله (Trap) – اکران ۲ آگوست

ام نایت شیامالان را می توان کارگردانی لقب داد که توانایی ساخت فیلم های عالی و سپس ساخت یک فیلم ضعیف را دارد. اما در هر صورت فیلم های او بسیار سرگرم کننده است. هنوز چیز زیادی از فیلم آینده شیامالان با عنوان تله نمی دانیم اما به شدت امیدواریم از ان فیلم های خوب او باشد.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

سرزمین های مرزی (Borderlands) – اکران: ۹ آگوست

این اقتباس از بازی های مشهور کامپیوتری مدت ها هوادارانش را برای تماشای نسخه سینمایی آن منتظر گذاشته است. با حضور بازیگرانی مانند کیت بلانشت، جیمی لی کورتیس و کوین هارت می توان امیدوار بود، اما به جز استثنائاتی مثل سریال تلویزیونی آخرینِ ما و انیمیشن سوپر ماریو، کمترین اقتباس از بازی های کامپیوتری را دیده ایم که موفق عمل کرده باشند. البته ژانر احتمالی اکشن کمدی می تواند شانس سرزمین های مرزی را برای موفقیت افزایش دهد.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

بیگانه: رومولوس (Alien: Romulus) – اکران: ۱۶ آگوست

چند ماه دیگر شاهد نسخه دیگری از فیلم های بیگانه خواهیم بود اما تفاوت اینجاست که به جای ریدلی اسکات این بار فِده آلوارز کارگردان خواهد بود. درونمایه داستانی بیگانه: رومولوس مانند فیلم های قبلی است اما شخصیت های اصلی آن نوجوان و جوان ترها هستند تا ببینیم با این رویکرد چه عملکردی از خود به جای می گذارد.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

کِرِیوِن شکارچی (Kraven the Hunter) – اکران: ۳۰ آگوست

دومین فیلم از سه عنوان غیر دنیای مارول که توسط سونی در سال ۲۰۲۴ اکران خواهد شد بازیگر جالبی مثل آرون تیلور جانسون را در نقش شخصیت کریون دارد. این فیلم در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۳ اکران شود اما در هر صورت به نظر می رسد یکی از فیلم های خوب برگرفته از کتاب های کمیک باشد.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

جوکر ۲ (Joker ۲) – اکران: ۴ اکتبر

انتشار این فیلم یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصمیم جاه طلبانه ای توسط شرکت برادران وارنر است. لیدی گاگا در این فیلم نقش هارلی کوئین را ایفا می کند، اما هنوز برای بسیاری سوال است که با شخصیت هایی مثل او و خواکین فنیکس به عنوان جوکر، چگونه قرار است این فیلم به صورت موزیکال از آب در بیاید؟

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

ونوم ۳ (Venom ۳) – اکران: ۸ نوامبر

در حالی که دو فیلم جانبی دنیای ماورل که توسط سونی ساخته می شود، پیش از ونوم ۳ در سال ۲۰۲۴ اکران می شود، جای سوال است که این فیلم چگونه می تواند این عناوین را به یکدیگر مرتبط کند؟ هنوز اطلاعات خاصی از ونوم ۳ به بیرون درز نکرده پس باید منتظر ماند و دید.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

گلادیاتور ۲ (Gladiator ۲) – اکران: ۲۲ نوامبر

شماره اول گلادیاتور یک اثر کلاسیک مبارزه ای با شمشیر در مورد یک گلادیاتور به انتقام برخواسته بود، اما می توان گفت کارگردان آن یعنی ریدلی اسکات با فیلم های قبلی خود مانند آخرین دوئل، خانه گوچی و به تازگی ناپلئون نشان داده که بسیار علاقه مند شده با شخصیت های اصلی خود خیلی بیشتر از قبل بازی کند. به احتمال بسیار زیاد گلادیاتور ۲ تفاوت زیادی با نسخه قبلی خواهد داشت و این هیجان بیشتری به مخاطبان می دهد.

با مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

سونیک خارپشت ۳ (Sonic the Hedgehog ۳) – اکران: ۲۰ دسامبر

این فرنچایز دوست داشتنی و جذاب در انتهای سال جاری میلادی شاهد اکران سومین فیلم خود خواهد بود. تمامی بازیگران قبلی این فیلم ماجراجویی خانوادگی از جمله جیم کری در شماره جدید نیز حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.