۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
کد خبر: 957112

نشریه آمریکایی گزارش داد که پکن درخواست کی‌یف را برای دیدار مقامات اوکراین و چین در حاشیه اجلاس داوود، رد کرده است.

پکن درخواست زلنسکی رد کرد

به گزارش قدس آنلاین روزنامه پالتیکو امروز (چهارشنبه) گزارش داد که هیأت اعزامی اوکراین به مجمع جهانی اقتصاد در داووس، از جمله «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور خواستار ملاقات با هیأت اعزامی پکن با ریاست «لی چیانگ» نخست‌وزیر چین بودند، اما این امر میسر نشد.

به گفته مقامات آمریکایی در این گزارش، کی‌یف درخواست کرده بود که در حاشیه نشست داووس با نمایندگان چین دیدار داشته باشد، اما درخواستش مورد پذیرش واقع نشد.

به گزارش پالتیکو، یک مقام آمریکا مدعی شد که روسیه از چین خواسته است تا به دیدارهای دیپلماتیک خود را اوکراین پایان دهد و به همین دلیل است که نمایندگان پکن و کی‌یف در اجلاس داووس دیداری دوجانبه نداشتند.

پالتکیو در روز دوشنبه نیز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد که قرار است دیداری میان زلنسکی و مقامات چین برگزار شود.

با این وجود، در گزارش امروز این نشریه به نقل از یک مقام اوکراینی آمده است که زلنسکی هرگز درخواستی برای دیدار با طرف چینی مطرح نکرده بود.

نشست مجمع جهانی اقتصاد از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه (دوشنبه تا جمعه) با حضور ۲۸۰۰ شرکت‌کننده از ۱۲۰ کشور در شهر داووس در سوییس برگزار می‌شود.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.