نیروی دریایی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۲ خدمه کشتی آمریکایی جنکو پیکاردی را در خلیج عدن نجات داده است.

نجات خدمه کشتی آمریکایی توسط نیروی دریایی هند

این بیانیه می‌افزاید: یک ناو جنگی هند که در منطقه حضور داشت برای برای کمک به ۲۲ خدمه کشتی جنکو پیکاردی (شامل ۹ ملوان هندی) به سمت این کشتی رفت و توانست تمامی افراد حاضر در کشتی را نجات دهد.

به نوشته تارنمای خبری وایر، کشتی باری آمریکایی جنکو پیکاردی در حالیکه روز چهارشنبه با پرچم جزایر مارشال در حال عبور از خلیج عدن بود، هدف یک پهپاد شلیک‌ شده از یمن قرار گرفت.

انصارالله یمن پس از حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به این کشور اعلام کرده بود حملات خود را به کشتی‌هایی که با عبور از دریای سرخ عازم بنادر رژیم صهیونیستی هستند، ادامه خواهد داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش‌تر اعلام کرده بود: نیروی دریایی ارتش یمن در عملیاتی یک کشتی آمریکایی را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی هدف قرار داده است.

وی افزود: هرگز در حمله به منشأ تهدید در دریای عرب و دریای سرخ تردید نخواهیم کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی ما دست به عملیات حمله به یک کشتی آمریکایی به نام جینکو پیکاردی در خلیج عدن زد و آن را با شماری از موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد.

وی با بیان اینکه هدف‌گیری این کشتی با تعدادی موشک مناسب دریایی و اصابت مستقیم انجام شد، افزود: هرگونه تجاوز جدید به یمن بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.