هدایای مقام معظم رهبری با کیومرث هاشمی حضور وزیر ورزش و جوانان به مدال آوران و قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو اهدا شد.

هدایای مقام معظم رهبری به مدال‌آوران هانگژو اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم اهدای هدایای مقام معظم رهبری و تجلیل از قهرمانان مدال آور استان تهران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در این مراسم علیرضا فخاری استاندار تهران، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک و جمعی از ورزشکاران افتخارآفرین این استان در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشتند.

اجرای مراسم کاروان خورشید توسط خادمان حرم رضوی در مراسم اهدای هدایای مقام معظم رهبری و تجلیل از قهرمانان مدال‌آور هانگژو صورت گرفت.

هدایای مقام معظم رهبری به مدال‌آوران هانگژو اهدا شد

جوادی: استان تهران سرشار از ظرفیت‌ها، استعدادها و انگیزه‌ها است

در ادامه جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم اظهار داشت: خوشحال و خرسندم از اینکه در سالروز ولادت حضرت امام جواد (ع) این توفیق را پیدا کردیم که هدایای مقام معظم رهبری را تقدیم ورزشکاران عزیزی که در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو به نمایندگی از ورزشکاران استان تهران در کاروان فرزندان ایران افتخار آفریدند، کنیم. چند موضوع را باید خدمت شما عزیزان بیان کنم؛ ابتدا تشکر می‌کنم از روسای محترم ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان تهران و حوزه‌های 4 گانه استان تهران که با وجود تمام محدودیت‌ها و موانع و کمبودها تلاش کردند استان تهران همچون گذشته یا بیشتر سهمش برای شاد کردن دل مردم و مدال‌آوری بیشتر از سایر استان‌ها باشد. این نشان می‌دهد که استان تهران سرشار از ظرفیت‌ها و استعدادها و انگیزه‌ها است.

وی ادامه داد: زمانی که ما آمدیم سرانه ورزشی استان تهران 42صدم متر مربع یعنی کمتر از نصف میانگین سرانه فضای ورزشی کشور بود. جهادی در استان تهران ایجاد شد و میانگین افتتاح پروژه در قبل از سال 1400، سالی 2 پروژه بود، اما در هفته تربیت بدنی سال 1401 شش پروژه و در دهه فجر هم 15 پروژه افتتاح شد. در سال 1402 هم برنامه‌های خوبی داریم که در دهه فجر امسال انشالله 16 پروژه افتتاح خواهیم کرد. ورزشکار عزیز اسلامشهری حاضر نشد مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس حضور پیدا کند؛ این درحالی است که همه کارشناسان اعتقاد داشتند او شانس کسب مدال در مسابقات بود. با تحلیل به این موضوع رسیدیم که اگر ورزش استان تهران رو به پیشرفت قرار بگیرد، ورزش کشور ارتقا پیدا خواهد کرد. سرانه فضای ورزش همگانی استان تهران نشان می‌دهد که 12 درصد پیشرفت داشتیم.

درخواست حدادی از وزیر ورزش و استاندار تهران

در ادامه احسان حدادی، قهرمان دوومیدانی ایران در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم عنوان کرد: خوشحالم که در خدمت جامعه ورزش استان تهران هستم. در چند سالی که در مسابقات مختلف حضور داشتم کمتر از این مراسم‌ها برگزار می‌شد و از این بابت از مسوولان تشکر می‌کنم. بازی‌های آسیایی به پایان رسید و خوشبختانه ایران توانست مدال‌های رنگارنگی کسب کند. هرچند که نسبت به دوره گذشته مدال کمتری کسب کردیم، اما به دلیل اعزام کیفی که داشتیم توانستیم نتیجه موفقیت‌آمیزی را به دست بیاوریم. ورزشکاران بسیار زحمت کشیدند و من شاهد تلاش و زجرکشیدن قهرمانان ایران بودم. آنها دلسوزانه برای پرچم و خاک و کشورشان می‌جنگند و تلاش می‌کنند.

وی افزود: در بازی‌های آسیایی اتفاقی افتاد که ذکر آن خالی از لطف نیست. همه می‌دانیم کشورهای قطر و بحرین از ورزشکاران آفریقایی استفاده می‌کنند. کشور بحرین یا یک یا دو میلیون جمعیت توانست 10 مدال در رشته دوومیدانی کسب کند. زمانی که قرار بود پرچم کشور را به قهرمانان بدهند، چون آنها اهل آن کشور نبودند هیچ عرقی به پرچم نداشتند و تنها به اجبار یک دور افتخار زدند و آن افتخار را برای خودشان ثبت کردند. قهرمانان کشور ما اینگونه نیستند و بدون چشم داشت به مسابقات می‌روند و فقط یک سری قول‌ها به آنها داده می‌شود.

حدادی عنوان کرد: مشکل اصلی ورزشکاران ما، مشکل مسکن است. قبل از اینکه به دیدار مقام معظم رهبری برویم همه جا می‌گفتند ورزش اولویت ما نیست، حتی وزارت ورزش. بعد از جلسه و فرمایشات مقام معظم رهبری در هر نقطه‌ای که می‌رویم شرایط فرق کرده است. قهرمانان ما چیز زیادی نمی‌خواهند؛ آنها سقفی می‌خواهند که پس از مسابقات بدانند سقفی بالای سرشان دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.