رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده برف و باران در برخی استان‌ها، ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور و افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در روز جمعه

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه (۵ بهمن) در برخی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران، سواحل شمالی و شمال شرق کشور، ابرناکی، بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه (۶ بهمن) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب، ابرناکی همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر گستره بارش مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور را فرا خواهد گرفت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شدت بارش در نیمه‌شرقی خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، جنوب اصفهان و همچنین در ارتفاعات آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: شنبه (۷ بهمن) گستره فعالیت سامانه در کل کشور است. در جنوب لرستان، شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش شدت خواهد داشت.

ضیاییان گفت: یکشنبه (۸ بهمن) این سامانه در شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور فعال است و اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، همچنین در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: دوشنبه (۹ بهمن) با گذر موج ترازمیانی از نوار شمالی کشور گستره بارش در برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است. طی این روز در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: تا روز شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما در این مناطق حاکم می‌شود.

ضیاییان گفت: یکشنبه دریای خزر و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا( ۶ بهمن) نیمه‌ابری و به‌تدریج ابری و اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و در ‌روز شنبه (۷ بهمن) نیمه‌ابری تا ابری و مه رقیق در بعضی ساعت‌ها بارش باران و افزایش باد و از بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا بندرعباس و بوشهر با دمای ۲۶ و پس فردا بندرعباس با دمای۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۲- و ۹- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.