رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بردسکن گفت: ۸۵ درصد معتکفان بردسکنی را جوانان تشکیل می دهند.

۸۵ درصد معتکفان بردسکنی را جوانان تشکیل می دهند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی شکاری بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اظهار کرد: ۱۶۲۰ نفر در بردسکن از صبح پنجشنبه در ایام البیض ماه رجب در ۲۷ مسجد این شهرستان معتکف شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بردسکن بیان کرد: تعداد معتکفان امسال این شهرستان در مقایسه با سال گذشته افزایش ۷۰ درصدی را دارد.

وی با بیان اینکه ۱۶۲۰ در ۲۷ نقطه شهر و روستاها معتکف شده‌اند، افزود: ۸۵ درصد این افراد را جوانان و دانش آموزان دختر و پسر تشکیل می‌دهند که کنار سایر افراد شرکت کنندگان جز معتکفان هستند.

شکاری افزود: از این تعداد ۱۳۲۶ نفر را خواهر و ۲۹۳ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بردسکن با اشاره به روند افزایش جمعیت معتکفان گفت: برنامه‌ریزی‌های منسجم، اطلاع رسانی به موقع و سرمایه گذاری برای نوجوانان به صورت اختصاصی بر شمار این آمار افزوده که مخاطبین برنامه‌های عمومی نیز افزایش می‌یابد.

وی تنوع برنامه در مساجد برای اعتکاف را باعث جذابیت و مقبولیت آن نزد معتکفان اعلام کرد و اذعان داشت: علاوه بر قرائت دعا، ادعیه، نماز و مناجات، خدمات فرهنگی، آموزشی و بصیرتی نیز ارائه می‌شود.

شکاری ادامه داد: عموم مردم می‌توانند از برنامه‌های عمومی اعتکاف در مساجد محل خود استفاده کنند که از جمله آن اعمال و ادعیه ام داود در بعد از ظهر روز شنبه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن یادآور شد: همکاری جمعی و فعالیت ستاد با تمرکز بر گروه سنی نوجوانان توانسته طی سال‌های اخیر موضوع اعتکاف را در شهرها و روستاها فراگیر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.