مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال بالغ بر ۲۵۰ مسجد در سراسر استان خراسان جنوبی مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند و همچنین اعتکاف ویژه دانش آموزان و اعتکاف مادر و کودک در استان نیز برگزار خواهد شد.

آمادگی ۲۵۰ مسجد در خراسان جنوبی برای اعتکاف / اجرای طرح اعتکاف مادر و کودک

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حجت سالاری‌مکی امروز در دیدار مبلغین مراسم معنوی اعتکاف در استان با نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان لزوم استفاده از فرصت اعتکاف برای پاسخگویی به سوالات و شبهات نوجوانان و جوانان اظهار داشت: برنامه‌های تبیینی، بصیرتی و تدبیر در سوره انشراح در دستور کار است اما در کنار آن باید خلوت جوانان با خدا در اعتکاف هم مورد توجه باشد. 

وی افزود:  دشمن برای ضربه زدن به اندیشه تمدنی اسلام  از همان ابتدا تلاش داشته و دارد اما خداوند یاری‌گر جبهه حق است و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتکاف را جزو آورده‌های انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند چون حضور معنادار نوجوانان و جوانان در اعتکاف نشان از پیروزی ما در جنگ نرم دارد. 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به امسال تاکنون ثبت‌نام معتکفان استان در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است افزود: مراسم اعتکاف از سحر ۱۳ رجب شروع می‌شود و معتکف باید قبل از اذان صبح در مسجد جامعی که در آن اقامه جماعت می‌شود، حاضر شود. 

سالاری بیان کرد: امسال بالغ بر ۲۵۰ مسجد در سراسر استان مراسم معنوی اعتکاف را برگزار خواهند کرد. اعتکاف ویژه دانش‌آموزی با محتوای مخصوص به آنان و همچنین اعتکاف مادر و کودک در استان شکل گرفته است. باید مراسم معنوی اعتکاف مانند محرم و غدیر که کار با موکب‌داری جلو می‌رود خیر مردمی پیدا کند تا زمینه شرکت برای اقشار محروم جامعه فراهم شود. 

اعتکاف سبب می‌شود فرد به اصل خودش بازگردد

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نیز در این دیدار با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف علاقه‌های کاذب که پرستش غیرخدا باشد را کم می‌کند، اظهار داشت: اعتکاف سبب می‌شود فرد به اصل خودش بازگردد. 
وی با بیان اینکه امروزه بیش از هر موضوعی بصیرت امری مهم است افزود: باید حواسمان باشد که راه خدا را با راه دیگران اشتباه نکنیم. 

وی، اعتکاف را فرصتی برای بازگشت به سوی حق دانست و ادامه داد: جوانان و مردم عزیز ایران اسلامی انگیزه بالای برای شرکت در امور خیر و مراسم اعتکاف دارند و اکنون مسجد و اعتکاف زمان مناسبی برای بصیرت‌افزایی در بین نوجوانان جوانان است تا بتوانند از خودشان و جامعه و مکتب اسلام دفاع کنند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مبلغین افزود: شما رشته اتصال دل‌های مردم با خداوند متعال هستید و این کار انبیاء است و هنر شما این است که رشته دل مردم را با حق متصل کنید. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.