امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: حضور دهه‌ هشتادی‌ها و نودی‌ها و خیل عظیم جوانان در مراسم معنوی اعتکاف بیانگر عظمت اسلام و روحیه معنویت‌گرایی آنان است.

امام‌جمعه تربت‌حیدریه: حضور جوانان در اعتکاف بیانگر روحیه معنویت‌گرایی است

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام سید محمد معلمی در آیین سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: افزون‌ بر نیمی از معتکفان سراسر کشور را نوجوانان و دهه‌هشتادی‌ها و نودی‌ها تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: کسانی که به دروغ مدعی اند جوانان از دین فاصله گرفته اند، رویداد معنوی اعتکاف را ببینند.

امام جمعه تربت‌حیدریه اضافه کرد: جوان و نوجوان در این آیین عبادی دست به دعا بلند می‌کند، نماز اقامه و قرآن تلاوت می‌کند که این از عظمت اسلام و جزو شعائر دین است.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه قانون‌گذاری خوب و ثمربخش از ویژگیهای کاندیدای اصلح است، گفت: به عبارت بهتر و طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب نمایندگان حق دخالت در انتصابات را ندارند و تنها باید وقت خود را صرف وضع قوانینی کنند که برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی موثر باشد.

حجت‌الاسلام معلمی ابراز کرد: چنانچه نماینده‌ای بخواهد مسوول اداره یا سازمانی را با فشار بر مجموعه شهرستان تحمیل کند، این نشان از ولایت‌گریزی وی دارد.

وی گفت: در عین حال چنانچه از نماینده مشورت یا نظرخواهی شود، نماینده می‌تواند تنها نظر خود را اعلام کند.

خطیب جمعه‌ تربت‌حیدریه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام راحل در مسیر پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی‌، برای فروپاشی حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی به سیره و مکتب اهل بیت (ع) عمل کرد، راه درست را تشخیص داد و به هنگام اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.