کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی بیشتر نقاط خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و انتظار می‌رود امشب و فردا، شاهد بارش‌های به نسبت خوبی در سطح استان باشیم.

سامانه بارشی بیشتر نقاط خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی‌پور اظهار کرد: بارش‌های برف و باران که از چند روز گذشته در مناطق مختلف این استان آغاز شده است، از امروز، شنبه تا روزهای پایانی هفته جاری شدت می‌گیرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: دیشب بارش‌های رگباری با ورود سامانه بارشی به نیمه جنوبی استان خراسان رضوی رخ داد که بیشترین بارش از کاخک گناباد در حدود ۲۰ میلیمتر و از شهرستان‌های گناباد و درگز نیز ایجاد مه رقیق ثبت و گزارش شده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که سامانه بارشی ضمن ادغام شدن با شاخه شمالی استان بیشتر نقاط خراسان رضوی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و انتظار می‌رود امشب و فردا، شاهد بارش‌های به نسبت خوبی در سطح استان باشیم.

رضایی‌پور ادامه داد: پیش بینی می‌شود این بارشها در نیمه شمالی استان بیشتر به صورت برف و باران باشد و با توجه به رگباری بودن بارش‌ها در نیمه جنوبی آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: با فعالیت این سامانه وزش باد شدید، کاهش میدان دید، لغزندگی محورها و معابر و تشکیل مه در سطح استان خواهیم داشت که به طور متناوب تا پایان هفته جاری فعالیت این سامانه با شدّت و ضعف ادامه دارد.

وی با اشاره به روند افزایش دمای طی امروز (شنبه) و فردا در خراسان رضوی افزود: از روز دوشنبه کاهش دما تا روزهای پایانی هفته آغاز می‌شود، به طوریکه پیش‌بینی می‌شود روز پنجشنبه نسبت به روزهای دیگر، سرما قابل ملاحظه باشد.

رضایی‌پور با بیان اینکه دمای هوای مشهد برای امروز در بیشترین ساعات به ۱۵ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات به ۶ درجه سلسیوس می‌رسد، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر مشهد بین چهار تا هشت درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ، خوشاب با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر و رشتخوار با بیشینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین دما را طی شبانه روز گذشته ثبت کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.