عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه واردات گندم با ارز ۲۸.۵هزار تومان اجحاف در حق کشاورز است، گفت: اعلام قیمت خرید تضمینی با ۱۹.۵ هزار تومان برای گندم در فصل کشت فریب کشاورز بود و حالا قیمت را بسیار پایین تر از میزان اصلی آن تصویب کردند. واردات گندم با ارز ۲۸.۵ هزار تومان اجحاف در حق کشاورز است.

فریب کشاورزان توسط سازمان برنامه و بودجه/ واردات گندم با ارز ۲۸.۵هزار تومان اجحاف در حق گندمکاران است

غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: پایین ترین قیمت تمام شده گندم از نظر کارشناسی  ۲۱هزارتومان است که این قمیت پنج شش ماه قبل بود آن موقع که این عدد مطرح شد، بخش خصوصی نیز روی ۲۱و۲۲تومان تاکید داشت ولی وزیر زیر بار نرفت و گفت عدد بالای ۲۰را نمی خواهیم بیاوریم و بروی ۱۹.۵هزاررتومان توافق شکل گرفت البته با یک تبصره ذیل آن که اگر تورم بالاتر رفت تجدید نظری قبل از شروع خزید نسبت به افزایش قیمت صورت گیرد.

وی اظهار کرد: با این تصور کشاورزان کشت کردند دولت الان بعد از پنج ماه تاخیر عدد ۱۷.۵هزار رتومان را برای خرید تضمینی اعلام می کند این به گونه ای فریب کشاورزان بود.

وی ادامه داد: الان خیلی هزینه ها برای کشاورز مانده است. قطعا این قیمت در کودهی و سم پاشی ها که کشاورز هنوز انجام نداده است تاثیر می گذارد این قمیت گذاری باعث می شود که انگیزه کشت برای سال آینده نیز پایین بیاید. 

نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد؛ هزینه های برای کشاورز زیاد است ‌و شاید دیگر کشت برایش به صرفه نباشد در این شرایط واردات گندم با ارز ۲۸نیز اجحاف در حق کشاورز است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات گندم با ارز ۲۸.۵هزار تومان اجحاف در حق کشاورز است، گفت: اعلام قیمت خرید تضمینی با ۱۹.۵ هزار تومان برای گندم در فصل کشت فریب کشاورز بود و حالا قیمت را بسیار پایین تر از میزان اصلی آن تصویب کردند که موجب خواهد شد که دلالان گندم را خریداری و قاچاق کنند. همچنین واردات گندم با ارز ۲۸.۵ هزار تومان اجحاف در حق کشاورز و خلاف امنیت غذایی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.