مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هدررفت واقعی آب ناشی از فرسودگی شبکه و اتفاقات در شبکه آب در شهرها و روستاهای استان به جز مشهد ٢١ درصد است.

هدرفت آب در خراسان رضوی به جز مشهد ٢١ درصد است

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی روز دوشنبه در نشست خبری در مشهد اظهار کرد: میزان آب بدون درآمد(آب از کنتور عبور می‌کند اما به دلیل مشکلات کنتور یا انشعاب غیرمجاز هزینه‌ای توسط مشترک پرداخت نمی‌شود) نیز ١٢ درصد است.

وی اضافه کرد: برنامه جامعی برای کاهش هدررفت به ١۵ درصد در برنامه است که اصلاح و بازسازی شبکه از آن جمله است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: هوشمندسازی شبکه آب نیز در دستور کار است و امسال ٢ هزار و ٨۵٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن پیش بینی شده و با اجرایی شدن این طرح، میزان هدررفت آب حدود پنج درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی در خراسان رضوی همچنان شرایط خشکسالی در استان حاکم است لذا حفر ١٠٠ حلقه چاه برای تابستان پیش رو در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: برای آبرسانی به شهرستان‌های گناباد، بجستان و نیشابور از محل اعتبارات مدیریت بحران در سال جاری، ٢ هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال، برای اجرای طرح‌های آبرسانی در تربت حیدریه نیز هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

امامی افزود: ٢ هزار میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات رفع تنش آبی برای سایر شهرهای استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

آبرسانی سیار به ١۶٧ روستا

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: در ایام اوج مصرف در تابستان ۶٠٠ روستا در استان به صورت سیار آبرسانی شدند که ٣٣٠ روستا از این تعداد دائمی به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

وی گفت: ١۶٧ روستا نیز در استان به صورت خودگردان هستند اما در زمان کمبود آب باید آبرسانی به این روستاها را نیز انجام دهیم.

امامی دامه داد: در بخش آبرسانی روستایی از محل اعتبارات محرومیت زدایی هزار و ٣۶٠ میلیارد ریال تامین مالی انجام شده و تا پایان سال آبرسانی پایدار در ۴٠ روستا عملیاتی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.