وزارت امور خارجه عربستان سعودی با تأکید بر اهمیت ادامه فعالیت آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد این کشور پیامدهای بین‌المللی در ارتباط با اتهام‌زنی به شماری از کارکنان این نهاد امدادرسان را بررسی خواهد کرد.

تأکید عربستان بر اهمیت ادامه فعالیت «آنروا» در فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای بر اهمیت تحقیق درباره ادعاهای مطرح شده علیه شماری از کارکنان آنروا [مبنی بر همکاری با جنبش حماس در انجام عملیات هفتم اکتبر علیه رژیم صهیونیستی]، با هدف مشخص شدن حقایق به طور مستدل تأکید و اعلام کرد: این امر با توجه به فداکاری نیروهای آنروا که منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از آنها بر اثر بمباران مناطق مختلف غزه توسط رژیم صهیونیستی شده، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

عربستان سعودی همچنین از حامیان مالی این آژانس امدادرسان خواست به مسوولیت های خود در زمینه حمایت از مسائل بشردوستانه برابر آوارگان فلسطینی در داخل نوار غزه، عمل کنند.

وزارت امور خارجه عربستان در ادامه تأکید کرد: ادامه فعالیت این نهاد خدمات رسان با هدف تأمین نیازهای اساسی فلسطینی ها جهت کاهش آثار بحران انسانی در فلسطین اشغالی، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

هفته گذشته یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات ۷ اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که "فورا" قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

این درحالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

براساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.