مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد از پوشش بیمه‌ اجتماعی ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد طی ۲ ماه پایانی سال جاری خبر داد.

حدود ۱۰۴ هزار زن سرپرست خانوار هنوز بیمه نیستند

مجتبی احمدلو در این باره اظهار کرد: باتوجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تامین اجتماعی، یکی از مصادیق توانمندسازی و خروج پایدار با حفظ شأن، کرامت و عزت نفس مددجویان بیمه‌پردازی برای آنها است.

وی ادامه داد: در راستای بند ۱۰ سیاست‌های احسان و حمایت از نیازمندان (استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی به منظور توسعه ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی برای نیازمندان و محرومان با اولویت روستائیان و عشایر) در حال حاضر ۵۷ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که ۲۶ هزار نفر از آن ها، سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری نیز حدود ۱۴ هزار نفر از چرخه بیمه‌پردازی خارج شده‌اند، اعلام کرد که ۴۵۰۰ نفر از این افراد بازنشسته و ۹۵۰۰ نفر به علت تکمیل ۱۰ سال سابقه و سن زیر ۵۰ سال و سایر علل از چرخه بیمه‌پردازی خارج شده‌اند که میزان حقوق دریافتی آنها در سال جاری معادل ۲ میلیون تومان است.

احمدلو یادآور شد: هزینه‌ای که طی ۹ ماهه سال جاری برای این بیمه‌شدگان پرداخت شده حدود ۳۱۳ میلیارد تومان است که در مجموع تا پایان سال به حدود ۴۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی در ادامه به میزان نرخ حق بیمه مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: نرخ حق بیمه ۱۲ درصد مشمول مستمری، نرخ حق بیمه ۱۴ درصد مشمول مستمری و فوت و نرخ حق بیمه ۱۸ درصد نیز شامل مستمری، فوت و از کارافتادگی است که مددجویانی که سال گذشته و امسال بیمه شده‌اند (۲۶ هزار نفر) با نرخ ۱۴ درصد و مددجویانِ بیمه‌شده طی‌ سال‌های گذشته با نرخ ۱۸ درصد بیمه شده‌اند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در ادامه اعلام کرد که طی دو ماه پایانی سال جاری، مجوز جذب و پوشش بیمه‌ برای ۱۵ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار فاقد بیمه با بازه سنی ۵۰‏-۴۴ سال با نرخ حق بیمه ۱۴ درصد (حداقل حقوق و مزایای اعلامی شورای عالی اشتغال) اخذ شده است که برای پرداخت ۲ ماه حق بیمه آنان تا آخر سال حدود ۲۲.۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است که این مبلغ تامین شده است.

احمدلو خاطرنشان کرد: کمیته امداد قصد دارد سال آینده، در صورت تامین اعتبار به غیر از ۱۵ هزار نفر، ۱۰ هزار نفر دیگر را به مجموع بیمه‌شدگان اضافه کند.

وی در پاسخ به این سوال که در مجموع چه تعداد زن سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، گفت: در حال حاضر ۱۰۳ هزار و ۷۵۶ زن سرپرست خانوار با بازه سنی ۴۴ تا ۴۹ سال تحت پوشش کمیته امداد، فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.