ارتش اسرائیل که از سگهای آموزش دیده برای شناسایی بسته‌های انفجاری در غزه یا وجود نیروهای مقاومت اطلاع پیدا می‌کرد، به خاطر سیاست جدید حماس به بن‌بست رسیده است.

سگ‌های ارتش اسرائیل هم در غزه به بن‌بست رسیدند!

به گزارش قدس آنلاین، منابع اسرائیلی خبر دادند که استفاده ارتش این رژیم از سگهای تربیت شده برای ضربه زدن به نیروهای مقاومت فلسطین در غزه دیگر کارآیی ندارد. این سگها در یگانی به نام یگان «اوکتز» (oketz) به کارگیری می‌شوند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ساکنان نوار غزه سگهایی را در حیاط منازل خود بسته‌اند تا از این طریق بتوانند سگهای اسرائیلی را بترسانند و در انجام عملیاتهای این سگها، خلل ایجاد کنند.

از سگ‌های وحشی ارتش اسراییل برای پاکسازی اولیه مناطقی استفاده می‌شود که نظامیان صهیونیست قصد دارند وارد آن شوند. یدیعوت، استفاده ساکنان غزه از سگهای عظیم‌الجثه را «پدیده جدیدی» توصیف کرد و نوشت، نظامیان اسرائیلی طی هفته‌های گذشته مشاهده کرده‌اند که ساکنان محله‌های الشیخ زاید، التفاج و الدرج از این سگها در حیاط منازل و داخل ساختمانها استفاده می‌کنند.

به گزارش این روزنامه، صحبت از رخدادهای «غیر عادی است که در روند فعالیت سگهای یگان اوکتز خلل ایجاد می‌کنند. این سگها پیش از ورود سربازان، به مناطق فرستاده می‌شوند تا از نبود بسته‌های انفجاری یا تروریستها (نیروهای مقاومت) اطمینان پیدا کنند».

بنا بر این گزارش، این پدیده در مرحله نخست جنگ وجود نداشت، ولی در حال حاضر به وفور دیده می‌شود. سگهای یگان اوکتز هیچ اهمیتی به سایر حیوانات نمی‌دهند، ولی سگهای عظیم‌الجثه در غزه، مانع از آن شده‌اند که این سگها مأموریت خود را درست انجام دهند.

ارتش اسرائیل با وجود اینکه عملیات زمینی را با هدف آزادی اسرای صهیونیست آغاز کرد، نه تنها در انجام این مأموریت ناکام ماند، بلکه در حال عقب‌نشینی از غزه است. ارتش این رژیم، برای نخستین‌بار از زمان آغاز عملیات نظامی زمینی در نوار غزه، از «چندین منطقه حساس» در شمال غرب استان‌های غزه و شمال نوار غزه عقب‌نشینی کردند. 

از زمان پیشروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه غربی استان شمال نوار غزه از جمله محله‌های «التوام»، «الکرامه» و خیابان الرشید در ۲۷ اکتبر گذشته، اشغالگران در این مناطق به صورت پراکنده همچنان حضور داشتند اما امروز به صورت کامل از آن خارج شدند. 

ارتش اشغالگر از محله‌های مسکونی واقع در شمال غربی استان غزه و به طور مشخص «الامن العام»، «المقوسی»، «ابراج المخابرات»، «بهلول» و «خیابان الرشید» عقب‌نشینی کرد و ساعاتی پس از این عقب نشینی، ساکنان این مناطق در حال بازگشت هستند .

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، توسعه عملیات زمینی در نوار غزه را اعلام کرد و از چند محور وارد استانهای غزه و شمال غزه شدند. از نیمه دسامبر گذشته، ارتش اشغالگر عقب‌نشینی تدریجی از استان‌های شمال نوار غزه را آغاز کرد. از نیمه ژانویه گذشته، در اواسط ژانویه گذشته تهاجم خود را به برخی مناطق در استان های غزه و شمال غزه از سر گرفت تا عملیات‌های سریعی انجام دهد و هر از چندگاهی مکان‌های استقرار خود را تغییر می‌داد و پس از پایان عملیات خود به مناطق نزدیک اراضی خود در نزدیکی حومه شرقی و شمالی استان شمال غزه و بخش‌های شرقی و جنوب غربی غزه باز می‌گشت.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.