نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با انتقاد از آنچه حملات تلافی‌جویانه واشنگتن درپی حمله اخیر به پایگاه آمریکا در اردن خوانده شده، گفت که آمریکا باید نیروهای خود را از منطقه خارج کند.

انتقاد تند نامزد انتخابات آمریکا از حمله واشنگتن به عراق و سوریه

به گزارش قدس آنلاین ، رابرت اف.کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا با اشاره به حملات تلافی‌جویانه واشنگتن به عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن سه نیروی آمریکایی در حمله پهپادی به پایگاه اردن، گفت که واشنگتن باید نیروهای خود را از کشورهای خاورمیانه خارج کند.

کندی در واکنش به حمله نیروهای آمریکایی که مدعی هستند به ۸۵ هدف در سوریه و عراق حمله «موفق» داشته‌اند، در پیامی در شبکه ایکس نوشت: اگر به‌دنبال جنگ نیستیم، بیایید نیروهای‌مان را از آنجا خارج کنیم. کسی از بودن آنها استقبال نمی‌کند و نیازی به حضورشان نیست.

وی همچنین اضافه کرد: اگر واشنگتن نیروهای خود را در کانون شبه‌نظامیان شیعه قرار نمی‌داد، تشدید تنش کنونی هم اتفاق نمی‌افتاد. او همچنین معتقد است که حضور این نیروهای مقاومت، میراث جنگ غیرمشروع ما (آمریکا) در عراق است. هم سوریه و هم عراق از نیروهای آمریکایی خواسته بودند تا خاک‌شان را ترک کنند و ایران نیز اعلام کرده بود که حضور نظامی آمریکا در مرزهایش را تحمل نخواهد کرد.

نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین علاوه بر درخواست خروج نیروهای آمریکایی از منطقه، واشنگتن را نسبت به برقراری روابط با قدرت‌های منطقه‌ای ترغیب کرد. به گفته وی، حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه «اهدافی غیرقابل دفاع هستند.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.