در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها برای برکناری فرمانده کل ارتش اوکراین، معاون پارلمانی این کشور گفته که ظاهراً والری زالوژنی قرار است سفیر جدید کی‌یف در لندن شود.

فرمانده کل ارتش اوکراین، سفیر انگلیس می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، یوگنی شوچنکو روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه با مدیر مؤسسه راهبردهای جهانی اوکراین وادیم کاراسف گفت که زالوژنی ظاهراً موافقت کرده که سفیر جدید انگلیس شود و ظرف چند روز آینده اوکراین را ترک خواهد کرد.

معاون پارلمانی اوکراین تصریح کرده «آن‌هایی که بعنوان سفیر کشور را ترک می‌کنند، بازنشستگان سیاسی هستند و هرگز به جایگاه‌های سابق بازنمی‌گردند».

فرمانده کل ارتش اوکراین، سفیر انگلیس می‌شود

دو منبع روز جمعه هفته گذشته گفتند دولت اوکراین به کاخ سفید اطلاع داده که قصد دارد زالوژنی را از سمتش برکنار کند. «دولت نتوانسته نیروی کافی بسیج کند»، این انتقاد تازه ژنرال ارشد اوکراینی والری زالوژنی از دولت ولودیمیر زلنسکی بعد از گزارش‌ها درباره تلاش رئیس‌جمهور اوکراین برای برکناری او از مسئولیت فرماندهی جنگ است.

شوچنکو با اشاره به این‌که احتمالاً زالوژنی در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن) یا حول و حوش این تاریخ استعفا می‌کند، گفته است که «اگر او در اوکراین بماند و شروع به ایجاد یک شغل سیاسی کند، چشم‌اندازهای بسیار خوبی خواهد داشت».

زلنسکی اخیراً ‌گفته است که به دنبال تغییرات در وزارت دفاع اوکراین است. نماینده سابق پارلمان اوکراین بوریسلاو بریزا گفته بود که سفیری اوکراین در یک کشور اروپایی پیش‌تر به زالوژنی پیشنهاد شده بود که او آن را رد کرده بود.

فرمانده کل ارتش اوکراین، سفیر انگلیس می‌شود

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اوکراین با این‌حال به گمانه‌زنی درباره آینده زالوژنی ادامه میدهند و برخی می‌گویند که استعفای وی ناشی از شکست «ضدحملات» اوکراین در تابستان ۲۰۲۳ و جاه‌طلبی‌های سیاسی زالوژنی بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.