خبرگزاری رویترز اظهارات سرمربی و هافبک تیم ملی فوتبال ایران درباره انتخاب داور عربی برای دیدار این تیم مقابل قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا را بازنشر داد.

بازتاب انتقاد تیم ملی از انتخاب داور «عربی» برای دیدار ایران و قطر در رویترز

به گزارش  قدس آنلاین سعید عزت‌اللهی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، با ابراز تردید درباره انتخاب احمد العلی، داور کویتی برای این دیدار از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی)، فقدان زمان کافی ریکاوری برای این مرحله از مسابقات را نیز مورد انتقاد قرار داد.

عزت‌اللهی گفت: موضوع غافلگیرکننده برای ما انتخاب داور کویتی برای بازی فرداست؛ اینکه چطور ممکن است آنها (ای‌اف‌سی) یک داور عربی را برای قضاوت بازی فردا انتخاب کنند، ما را به فکر فرو برده است!

وی افزود: با این حال، ما تیم ملی ایران و خیلی بزرگ هستیم. بازیکنان خیلی خوبی و حرفه‌ای داریم.

رویترز در ادامه از تماس این خبرگزاری با ای‌اف‌سی جهت اظهارنظر درباره این مساله خبر داد که البته ظاهرا پاسخی دریافت نکرده است!

هافبک تیم ملی ایران افزود: در این تورنمنت بازیکنان به ویژه در مرحله حذفی زمان کافی برای ریکاروی نداشتند. بسیاری از بازیکنان مستقیما از باشگاه‌شان رسیدند و اینجا تحت فشار زیادی هستند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران نیز با تاکید بر زمان استراحت و ریکاوری که تنها «کمتر از ۷۲ ساعت» پیش از نبرد این تیم برابر ژاپن در یک‌چهارم بود، به کمک داور ویدئویی(VAR) هم طعنه‌ای زد و گفت: می‌توانم بگویم که دست کم در این تورنمنت، VAR خیلی با ما مهربان نبود. در دیدار برابر ژاپن صحنه‌ای پیش آمد که می‌توانست برای ما (با دخالت سردار آزمون) پنالتی اعلام شود اما کمک‌داور ویدئویی صحنه را بازبینی نکرد. ولی ما باید از هر اتفاقی که در این تورنمنت رخ می‌دهد، قوی‌تر باشیم.

ایران اکتبر ۲۰۲۳ قطر را با نتیجه چهار بر صفر شکست داد اما قلعه‌نویی از تیمش خواست تا در مسیر راهیابی به فینال این رویداد معتبر قاره کهن بعد از سومین قهرمانی ایران در سال ۱۹۷۶، نتایج گذشته را فراموش کنند.

وی دراین‌باره گفت: باید کیفیت بالاتری از خودمان به نمایش بگذاریم. امیدوارم بعد از حدود ۵۰ سال به فینال برسیم. به بازیکنان‌مان باور زیادی دارم.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، ساعت 18:30 دقیقه فردا چهارشنبه در ورزشگاه الثمامه دوحه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.