مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: ۹۷۲ طرح مخابراتی ویژه دهه فجر در این استان با اعتبار ۶ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

۹۷۲ طرح مخابراتی در خراسان رضوی بهره‌برداری شد

به گزارش قدس خراسان، حسن اروجی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: این طرح‌ها شامل احداث ۱۰۳ سایت جدید همراه اول، ارتقای ۲۱۷ سایت به تکنولوژی‌های فور جی، توسعه تلفن ثابت به ۱۵ هزار و ۸۷۲ مشترک، توسعه مشترکان اینترنت پرسرعت به ۱۳ هزار و ۳۵۳ پورت، اجرای ۱۱۳ کیلومتر فیبر نوری و نصب و راه‌اندازی ۱۳۴ سیستم انتقال است که در مشهد و شهرستان‌های استان اجرا شده است.

وی در خصوص اجرای طرح ملی نجما (فیبر نوری) در خراسان رضوی گفت: این طرح ملی در خراسان رضوی پیشرفت ۳۲ درصدی داشته است که این استان جزو استان‌های برتر کشور در اجرای این طرح بوده است.

مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی تصریح کرد: برای طرح توسعه فیبرنوری در استان ۹ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

اروجی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای توسعه شبکه فیبرنوری، ۱۶۹ میلیارد ریال در ارتقای شبکه دسترسی FTTC و پنج هزار میلیارد ریال در توسعه شبکه انتقال خراسان رضوی سرمایه گذاری خواهد شد.

وی گفت: در اجرای طرح نجما در خراسان رضوی، ۹۱ طرح برای ۱۳ شهرستان تعریف شده است که تاکنون ۲۸ طرح آن در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و کاشمر به بهره‌برداری رسیده است و بقیه طرح‌ها نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

مخابرات خراسان رضوی ۵۸۰ میلیارد ریال از مشترکان طلب دارد

مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی در ادامه گفت: این شرکت ۵۸۰ میلیارد ریال مطالبه از مشترکان دارد که ۳۸۰ میلیارد ریال آن مربوط به گذشته است.

وی افزود: هرچند مکاتباتی با مشترکان بدهکار انجام گرفته است، اما اقدامی در این خصوص انجام نشده و شرکت مخابرات خراسان رضوی مجبور به سلب امتیاز از برخی از مشترکان شده است.

اروجی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات نیز مربوط به بدهی‌های جاری است که از مشترکان تقاضا می‌شود نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.