کارکنان مطب‌های پزشکان در آلمان هم در پی فراخوان اتحادیه مربوطه اعتصاب گسترده‌ای را برای روز پنج شنبه در دستورکار قرار داده و به گروه بزرگ اعتصاب کنندگان در بخش‌های مختلف آلمان پیوستند.

موج اعتصاب‌ها در آلمان به کادر پزشکی رسید

به گزارش قدس آنلاین، در جریان موج اعتصاب ها در بخش های مختلف آلمان این اعتراضات به کارکنان مطب های پزشکان رسید.

به این ترتیب بیماران باید در روز پنجشنبه صبور باشند: کارکنان مطب پزشکان در سراسر این کشور در اعتصاب هستند. به گفته انجمن متخصصان پزشکی، ممکن است تأخیر یا حتی تعطیلی موقت در برخی عمل ها وجود داشته باشد.

با توجه به اعتصاب هشدار دهنده کارکنان مطب ها، بیماران در آلمان باید زمان بیشتری را هنگام مراجعه به پزشک در روز پنجشنبه اختصاص دهند. سخنگوی انجمن مسئول متخصصان پزشکی (vmf) گفت: می توان حدس زد که "همه چیز کمی بیشتر طول بکشد" زیرا پزشکان نیز به دلیل اعتصاب مجبور به انجام وظایف کارکنان هستند. در برخی موارد، خدمات ممکن است بسته بماند، اگرچه خدمات اورژانس تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

این انجمن از ۳۳۰۰۰۰ دستیار پزشکی، و کارآموز در سراسر کشور خواسته است تا دست به اعتصاب هشداربزنند. به گفته vmf، هدف افزایش فشار بر کارفرمایان و دستیابی به بهبودهای اساسی در حقوق است. بر اساس اطلاعات منتشر شده این اعتصاب اهشدار دهنده یک تازگی در تاریخ ۶۰ ساله این انجمن دارد.

در آغاز مذاکرات جمعی این بخش در ماه نوامبر این اتحادیه بسته ای از مطالبات را ارائه کرد که بر اساس اطلاعات خود، درصد افزایش حقوق به طور متوسط ​​۱۴.۶ درصد در کل سال های حرفه ای و گروه های فعالیت را شامل می شد. بر اساس اطلاعات، پیشنهاد کارفرما به طور متوسط ​​۵.۵ درصد افزایش را ارائه می داد.

این اعتصاب هشداردهنده در آستانه دور بعدی مذاکرات برنامه ریزی شده برای پنجشنبه در نظر گرفته شده است. به گزارش vmf، تظاهرات در مقابل انجمن پزشکی فدرال در برلین و همچنین در دورتموند، هامبورگ، ماربورگ، نورنبرگ و اشتوتگارت برنامه ریزی شده است.

این روزها اعتصاب ها در بخش های مختلف آلمان همچنان ادامه دارد.

امروز هم کارکنان نیروی زمینی شرکت لوفت هانزای آلمان اعتصاب های گسترده ای را در اعتراض به دستمزدها برگزار کرده اند.

خلبانان یک شرکت تابعه لوفت هانزا در آلمان هم در پی دست نیافتن به توافقی با کارفرمایان بر سر شرایط کاری و دستمزدها اعتصاب ۴۸ ساعته‌ای را در آلمان از روز شنبه به راه انداختند که منجر به لغو تعداد زیادی از پروازها شد.

همچنین در پی فراخوان اتحادیه وردی آلمان بسیاری از کارکنان و رانندگان اتوبوس ها، ترامواها و متروها در شهرهای آلمان در اعتراض به دستمزدها و شرایط کاری از صبح زود روز ( جمعه) گذشته دست به اعتصاب زده و اختلالاتی را ایجاد کردند.

روز پنج شنبه هم اتحادیه وردی تا حد زیادی ترافیک هوایی سراسری در آلمان را متوقف کرده بود. این اتحادیه خواستار اعتصابات هشداردهنده تمام روز در یازده فرودگاه در تعارضات تعرفه‌ای برای امنیت هوانوردی شد. فقط چند روز قبل از آن هم اعتصاب چند روزه اتحادیه رانندگان لوکوموتیو آلمان (GDL) در دویچه بان به مدت چند روز برگزار شد. این امر منجر به اختلالات گسترده در حمل و نقل ریلی در مسافت های طولانی و منطقه‌ای شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.