رئیس مجلس شورای اسلامی گف: ما بر این باوریم که مردم سالاری دینی یک حقیقت است لذا ما با یاد امام و در رکاب مقام معظم رهبری برای تحقق آرمان‌های امام و شهدا بیعت مجدد می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم که توفیق دهد که از مسیرمان غفلت نکنیم.

قالیباف: بر این باوریم که مردم سالاری دینی یک حقیقت است

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در مراسم تجدید بیعت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آرمان‌های امام خمینی (ره) در مرقد مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: بزرگترین هنر امام ایمان به سنت‌های الهی و مردم بود، یعنی امام این ظرفیت عظیم را درک می‌کرد و این نیروی برخاسته از دینداران جامعه بود. امام با تکیه بر خدا تحول عظیم را شکل داد که مردم بر سرنوشت خودشان سلطه داشته و آن را به دست گیرند که این نعمت بزرگی است.

وی ادامه داد: مردم در کشورهایی به دنیا می‌آیند و در عالم ظلم و طاغوت زندگی می‌کنند و یا این‌که اگر انقلاب هم می‌کنند نمی‌توانند آن انقلاب را ادامه دهند اما انقلاب اسلامی ایران تا امروز توانسته بر مبانی و اصول خود حرکت کند و پیش برود. مردم سالاری دینی بدان معناست که مردم و دین در کنار هم هستند و این قدرت عظیم را شکل داده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر با مشکلات روبرو هستیم و بین بایدها و واقعیات تلخ فاصله وجود دارد، تردید نکنید که اینها به خاطر آن است که ما مسئولان جامعه و نخبگان از اصلی که امام گذاشته فاصله گرفته‌ایم، برای از بین بردن این فاصله باید با ایمان و درایت و اراده و توجه به سنت‌ها و ارزش‌های الهی اشکالات و کاستی‌ها را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: اگر در انتخابات گذشته و انتخابات پیش‌رو تاکید بر اهمیت مشارکت و حضور مردم می‌شود به دلیل نگاه مبتنی بر مردم سالاری دینی است البته بدون شک فرآیند انتخابات و رای مردم تاثیرگذار بوده و مهم است. همیشه برای یک برآیند درست و صحیح باید از فرآیند سیاسی طی شده مطمئن باشیم تا به یک موقعیت قطعی و درست برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت:‌ امروز ما در اینجا جمع شده‌ایم که در چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار حرم مطهر امام خمینی (ره‌) با رهبر عزیزتر از جانمان پیوند ببندیم که در گام دوم انقلاب اسلامی همان مسیر انقلاب را هوشمندانه‌تر، دقیق‌تر، عمیق‌تر به پیش خواهیم برد.  

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که مردم سالاری دینی یک حقیقت است لذا ما با یاد امام و در رکاب مقام معظم رهبری برای تحقق آرمان‌های امام و شهدا بیعت مجدد می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم که توفیق دهد که از مسیرمان غفلت نکنیم.

قالیباف با تشکر از حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام(ره)، از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حرم امام قدردانی کرد و گفت که امروز توفیق بیعت و زیارت برای ما فراهم شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.