خطیب حرم مطهر رضوی گفت: شعبان ماه مغفرت و نزول رحمت بیکران الهی است. 

شعبان ماه مغفرت و رحمت بیکران الهی است

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) این بارگاه نورانی برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه شعبان المعظم بیان کرد: این ماه متعلق به پیامبر رحمت؛ حضرت محمد مصطفی(ص) است.

وی تصریح کرد: در این ماه رحمت و مغفرت الهی به سوی بندگان نازل می‌شود و مومنان باید قدر تمام لحظات این ماه را بدانند چرا که طبق روایات اسلامی رضوان و رحمت الهی در این ماه همه بندگان را دربرگرفته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: از آنجا که در این ماه شعبه‌های رحمت الهی در دسترس مومنان است آن را "شعبان" نامیده‌اند. در روایات آمده است که در این ماه هر کس کار نیک انجام دهد، به شاخه‌ای از شاخه‌های درخت طوبی چنگ انداخته است و این شاخه‌ها او را به بهشت پروردگار می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: برای روزها و شب‌های این ماه در کتاب مفاتیح الجنان اعمال بسیاری وارد شده که انجام این اعمال میزان بهره‌مندی ما از فیوضات این ماه پر فضیلت را بیشتر می‌کند.

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب را زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) دانست و بیان کرد: پاسداری از ارزش‌های انقلاب یکی از وظایف مهم ما در این برهه از تاریخ است.

در این مراسم زیارت پرفیض امین‌الله با صدای مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع)؛ علی خوش چهره  قرائت شد و سپس گروه سرود گلدسته‌های حرم به اجرای برنامه سرود و همخوانی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.

در این ویژه برنامه همچنین زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی از شعرخوانی آئینی شاعر با اخلاص و انقلابی؛ سید رضا یعقوبی‌آل که انقلابی سروده‌های خود را پیشکش حاضران کرد بهره‌مند شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.